Senaste nytt

ANA öppnar Tokyo Haneda-Stockholm under 2024 (tidigare planerat 2020)

ANAs CEO Shinya Katanosaka, 1. april 2020 (översättning av Google Translate):

"This year, ANA will have more slots at Haneda Airport, and ANA will extend its wings from Stockholm, Milan, Istanbul, Moscow and Shenzhen, China. Due to the effects of coronavirus, the route opening time has to be delayed, but the time of service will come soon".

ANAグループ、2020年の新入社員は38社3686名、片野坂CEOがビデオメッセージ 「危機を乗り越える一員」に | トラベルボイス

Det var 9 dagar sen, men jag tolkar det änddå positivt att dom vill skjuta på det och inte stänga ner. Men vem vet, mycket kan hända den närmaste tiden.
 

palmen

Moderator
ANAs CEO Shinya Katanosaka, 1. april 2020 (översättning av Google Translate):

"This year, ANA will have more slots at Haneda Airport, and ANA will extend its wings from Stockholm, Milan, Istanbul, Moscow and Shenzhen, China. Due to the effects of coronavirus, the route opening time has to be delayed, but the time of service will come soon".

ANAグループ、2020年の新入社員は38社3686名、片野坂CEOがビデオメッセージ 「危機を乗り越える一員」に | トラベルボイス

Det var 9 dagar sen, men jag tolkar det änddå positivt att dom vill skjuta på det och inte stänga ner. Men vem vet, mycket kan hända den närmaste tiden.
Inte helt oväntat, frågan är väl hur länge de skjuter på det. Min bokning i juli lär ju ryka gissar jag på. Kan inte tänka mig att de startar denna under sommaren nu när inte OS blir av i år.
 

mha321

Medlem
Inte helt oväntat, frågan är väl hur länge de skjuter på det. Min bokning i juli lär ju ryka gissar jag på. Kan inte tänka mig att de startar denna under sommaren nu när inte OS blir av i år.
Det känns onekligen extremt osannolikt. Med så många gamla "beprövade" linjer som behöver återstartas, och många av dem kommer nog inte ens "hinna" återstartas förräne fter sommaren, så vore det konstigt med en nyöppning då. Det logiska är ju att skjuta på den ganska precis ett år, och därmed matcha nästa års OS. Men det beror på -- de kanske hade velat öppna den något tidigare men inte hade slots, och isåfall kan vi få se den lite tidigare -- men jag tror vi fortfarande pratar om minst 10 månaders försening.
 

palmen

Moderator
Hoppas verkligen dom kommer tillbaka senare. Det är ju en mycket bra förbindelse direkt från ARN med ett bra flygbolag. Dessutom har dom haft Relativt gott om award platser i business.
De släppte 2 platser på varje flight, precis som SAS. Det skiljer ju dock markant i poäng att boka sas med eurobonus till Asien jämfört med Star Alliance, än större skillnad för alla med FlyPremium.
Får hoppas de kan starta upp i höst, eller åtminstone i god tid innan körsbärsblomning nästa år.
 

011430121

Medlem
De släppte 2 platser på varje flight, precis som SAS. Det skiljer ju dock markant i poäng att boka sas med eurobonus till Asien jämfört med Star Alliance, än större skillnad för alla med FlyPremium.
Får hoppas de kan starta upp i höst, eller åtminstone i god tid innan körsbärsblomning nästa år.

Jag gissar till OS 2020 i Tokyo som det heter, men OS kommer att gå från den 23 juli 2021!
 

palmen

Moderator
Fick uppdatering nu idag på att ANA ställt in min flight nu i sommar med dom till Tokyo.
Har ju varit känt länge att de inte kommer öppna nu i sommar, men flighterna har fortsatt legat kvar i systemen utan att avbokas. Nu kan jag med andra ord gratis göra ändring i den befintliga eurobonus-bokningen och flytta resan framåt i tiden.
 

tågnörd

Medlem
Fick uppdatering nu idag på att ANA ställt in min flight nu i sommar med dom till Tokyo.
Har ju varit känt länge att de inte kommer öppna nu i sommar, men flighterna har fortsatt legat kvar i systemen utan att avbokas. Nu kan jag med andra ord gratis göra ändring i den befintliga eurobonus-bokningen och flytta resan framåt i tiden.
När var din flight? ANA listar Sthlm-Tokyo som inställd tom 31/7, så tidigast 1/8 kan den ju teoretiskt komma igång även om jag gissar på att det blir senare än så.
 

palmen

Moderator
När var din flight? ANA listar Sthlm-Tokyo som inställd tom 31/7, så tidigast 1/8 kan den ju teoretiskt komma igång även om jag gissar på att det blir senare än så.
Den var i mitten på juli. Jag fick 4 flighter inställda nu i veckan på 3 olika bokningar, alla asiatiska bolag för min resa i juli (som jag redan skrivit av och bara väntat på avbokningar). Tror de tar typ en månad åt gången och ställer in.
 
Toppen