Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Bankiren

Medlem
Fick flyg (bonusresor med 2st AmEx 2-4-1) till Singapore inställt, funderade på om jag skulle ringa för att stämma av hur vouchers som använt skulle hanteras (de löpte ut 2019-12-31) samt se till att det faktiskt avbokas (vissa segment låg kvar i bokningen) men var osäker på belastningen på kundtjänst. Ringde trots allt, kort väntetid (mindre än 2 min) och fantastisk service: poängen tillbaka direkt och förlängd giltighet på vouchers t o m 2020-12-31.

Har suttit i kö dit i 1 timme nu. Glömde bort att knappa in EB-numret i början, kan det vara därför? Är i Florida och vill boka om hemresan innan helgen, men börjar tveka att jag kommer fram innan man stänger. :(
 

MTheC

Medlem
Har suttit i kö dit i 1 timme nu. Glömde bort att knappa in EB-numret i början, kan det vara därför? Är i Florida och vill boka om hemresan innan helgen, men börjar tveka att jag kommer fram innan man stänger. :(
Låter ju nästan som det skulle kunna vara det - har du möjlighet att ringa in och testa med att knappa in EB-numret. Bäst vore väl att försöka göra det utan att lägga på det andra samtalet om det nu är så att det är faktiskt är lång kö
 

lindblom

Medlem
Behövde få statuspoäng för ett inställt flyg senaste veckan för att nå guld det här året. Ringde SAS kundtjänst och kom fram utan väntetid överhuvudtaget. Fick beskedet att jag skulle mejla mina uppgifter till gold-mejlen.

Mindre än 24h senare är poängen på mitt konto. I normala fall hade jag tyckt det var snabbt jobbat. I dessa tider är det fantastiskt, grymt jobbat SAS.
 
Avbokade en bonusresa med SAS igår och fick alla poäng återbetala omedelbart, och pengarna på kontot idag. Riktigt snabbt.

Stor skillnad mot i princip alla andra bolag!
Och jag har en avbokad resa från en 24 mars och en från den 6e april som jag ännu inte fått några pengar återbetalda för. Visar ju på bristerna hos SAS, allt sker manuellt utan någon som helst respekt för kön av ärende.
 
Toppen