Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

mry

Medlem
Så antagligen så är det mer och mer automatiserat i vissa fall och då går det fort medans det är mer manuellt arbete i vissa fall så tar det längre tid. Det var ju för 4 veckor sen de började med detta. Jag avbokade och skulle få en voucher 13/3 och har inte fått den ännu.
 

MagnusL77

Medlem
Haha, ja det gick ju kvickt att hamna över 4 veckor :)
Jaså ja jag avbokade fredagen den 6e mars... på kvällen (fick bekräftelse 9 mars), så det borde ju komma nåt snart då... Ger de två veckor till.. sen blir det väl två veckor till.. Finns liksom inte så mycket att göra annat än vänta och hoppas de inte går i konkurs.
 

molntankar

Medlem
Finns liksom inte så mycket att göra annat än vänta(...)

Lite så tänker jag också. Jag har avbokat flera flyg för voucher. Vid varje avbokning har jag fått ett bekräftelsemail.

Eftersom att vi inte vet hur länge den rådande situationen kommer att pågå känner jag att dessa vouchers i dagsläget inte har något värde. Av den anledningen ställer jag mig till dem som "väntar och ser"; när situationen har ordnat upp sig bättre, när SAS börjar flyga, när man med någorlunda säkerhet kan boka resor igen -- då tänker jag själv ta tag i att få mina vouchers, om jag inte fått dem innan dess.

I det läget har jag mina bekräftelsemail att hänvisa till i kontakt med SAS kundtjänst, men just nu sitter jag stilla i båten, man kan gissa att kundtjänst har rätt mycket att pyssla med för tillfället...
 

molntankar

Medlem
Jag skulle bli förvånad om det gick, men vet ej.

Jag tänker tvärt om. Jag skulle bli förvånad om det inte gick. Jag har tidigare använt voucher för att boka resa, och det är som ett helt vanligt betalningsmedel i deras betalningssystem. Istället för att välja "betala med kort" kan man välja "betala med voucher".

Nu har jag förvisso inte gjort exakt det som frågan gäller; betalat med voucher vid köp av bonusresa, men jag tänker att det inte borde vara något undantag. Dessutom, när jag köpt vanlig resa med voucher så har jag ju betalat även "skatter och avgifter" med den, så det är åtminstone tillåtet.
 

Johan Gott

Medlem
Jag tänker tvärt om. Jag skulle bli förvånad om det inte gick. Jag har tidigare använt voucher för att boka resa, och det är som ett helt vanligt betalningsmedel i deras betalningssystem. Istället för att välja "betala med kort" kan man välja "betala med voucher".

Nu har jag förvisso inte gjort exakt det som frågan gäller; betalat med voucher vid köp av bonusresa, men jag tänker att det inte borde vara något undantag. Dessutom, när jag köpt vanlig resa med voucher så har jag ju betalat även "skatter och avgifter" med den, så det är åtminstone tillåtet.

Ok, ja det kanske går då. Bra i så fall.
 

Kris

Medlem
Någon som lyckats få återbetalning i fallet med inställd resa som delvis är betald med tidigare utfärdad voucher? Antar att belopp från voucher endast kan betalas tillbaka med ny voucher (å inte svenska pesetas)?
 
Toppen