Senaste nytt

Snygg Timelapse över inflygningarna på Londonflygplatsen Heathrow

bL0m

Medlem
Att det är mycket trafik på Londonflygplatsen Heathrow visste jag, men att det var så här tight i inflygningen kunde jag inte ana. Det är säkert helt säkert och tryggt, men både flygledare och piloter gör helt enkelt ett bra jobb.

[video=youtube;fgHjVvqLXV8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fgHjVvqLXV8#![/video]

Finns det någon på forumet som kan se vilka flygplansmodeller som landar i detta klipp? Flygplan nummer 4 är en 747...
 
Last edited:

vicce

Medlem
Cool film!

Skulle säga att det är en salig blandning mellan mest Airbus och Boeing. Alltifrån Boeing 737 till Arbus 340.
 

Jacob

Medlem
Som man ser på filmen kommer de in växelvis från norr och syd. Planen får oftast ligga och cirkulera några minuter alltefter de kommer in och skickas därefter vidare till inflygning när det är deras tur. Det finns en "holding pattern" i nordöstra London som heter Lambourne och en i sydöstra London som heter Biggin Hill (jag utgår från att detta filmas mot öster, finns två i nordväst resp sydväst också).

Flygen från Skandinavien cirkulerar alltid över Lambourne och kommer då följaktligen in från vänster i filmen.
 

Mikael

Medlem
De flesta flyger in i kön på ett bra sätt, men sedan finns en eller ett par som "missar" och fladdrar förbi för att sedan försöka igen från andra hållet. Det ser så ut i alla fall. ;)
 

jurgenb

Medlem
Någon 747 var det då inte som plan 4? Samtliga 10-20 första är 2 motoriga så precis som ovan så antingen Boeing 737, 757, 767, 777 (777 har ju ganska STORA motorer så dom borde gå att urskilja lättare) sen har vi ju Airbus motsvarigheter med 318,319,320,321,322, 333 (344 är ju 4 motoriga med) som potentiella modeller.. några fler kanske? Embraer kanske någon enstaka likaså?
 
Toppen