Senaste nytt

British Airways sänker gränsen för status i April, Maj och Juni

doc

Medlem
Jag har precis pratat med BA och man skippar kravet på segment med BA under samma månader som man också har tänkt TP-gränserna för status. Det innebär att jag klarar guldet i år trots mitt missade segment (som jag skulle haft om inte resorna avbokats).
 

palmen

Moderator
Jag har precis pratat med BA och man skippar kravet på segment med BA under samma månader som man också har tänkt TP-gränserna för status. Det innebär att jag klarar guldet i år trots mitt missade segment (som jag skulle haft om inte resorna avbokats).
Då får man säga grattis, men det var ju det enda rätta kan jag tycka och BA verkar hålla med :)
 
  • Gilla
Reactions: doc

henrik l

Medlem
M
Jag har precis pratat med BA och man skippar kravet på segment med BA under samma månader som man också har tänkt TP-gränserna för status. Det innebär att jag klarar guldet i år trots mitt missade segment (som jag skulle haft om inte resorna avbokats).

Misstänker att du ringde "Guld-linjen", tog det lång tid att komma fram? Skulle både vilja prata status och voucher med dem:)
 

Homer

Medlem
De har även sänkt kraven för GGL

Gold Guest List (Renewal): 2100 Tier Points (not on BA.com, internal only)
Gold Guest List (Upgrade): 3500 Tier Points (not on BA.com, internal only)


(från Flyertalk)
 
  • Gilla
Reactions: pep

Fredrik

Medlem
Ännu inga uppdateringar för påföljande månader så jag förutsätter att inget kommer hända.

Med tanke på att de ägnat tiden åt att ändra avtalsvillkoren i Nordamerika för att förbjuda medlemmarna från att stämma dem tror jag inte de lagt ner så mycket tanke på kundvård.
 

trekker

Medlem
Ännu inga uppdateringar för påföljande månader så jag förutsätter att inget kommer hända.

Med tanke på att de ägnat tiden åt att ändra avtalsvillkoren i Nordamerika för att förbjuda medlemmarna från att stämma dem tror jag inte de lagt ner så mycket tanke på kundvård.


Jag tippar på att de kommer med något i slutet på Juni, min magkänsla är att de kommer förlänga alla med 1 år.
 

sembl

Medlem
Som Ba Guld under många år, så hoppas jag att man väntar ett tag till då flygandet knappt har kommit igång och hoppas på ännu längre förlängning. Det finns absolut ingen rush att ta ett beslut imorgon men gärna till hösten när saker och ting "kanske" öppnar upp. Status är ju värdelöst om det inte finns något att applicera det på.
 

Fredrik

Medlem
Jag tippar på att de kommer med något i slutet på Juni, min magkänsla är att de kommer förlänga alla med 1 år.

Det hade jag kanske trott också om det inte varit det är med ändringen i medlemsvillkoren. Nu ser det väl dock inte ut som svenskar kommer få lämna landet på ett tag så vad spelar det egentligen för roll.
 
Toppen