Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Tonton

Medlem
Nu har Revolut äntligen startar deras arbete för att göra produkten bättre för Norden! Jag vet att det har legat högt på listan att utveckla produkten i Norden, och göra den bättre - och de har jobbat hårt för att komma till detta stadiet där de kan börja påverka produkten mer lokalt.


Idag har det börjat mailats ut frågor till metallanvändare med följande frågor:
  1. "How likely is it that you would recommend Revolut to a friend or Colleague? 1-10"
  2. "How likely is it that you would recommend Revolut Metal to a friend or colleague? 1-10"
  3. "Why did you choose this rating for Revolut Metal?"
  4. "Which of the Metal plan features do you value the most? Select top 3 only." (Express card delivery, commission-free stock trading, airport lounge access, disposable virtual cards, unlimited foreign exchange, metal cash back, exlusive metal card, priority support, discounted device insurance, free insurance (travel delay and medical), no fee ATM withdrawals, access to concierge)
  5. Would you like to have a 25 minute conversation to share your experience with us?

Detta är såklart bara första delen i deras förändringsprocess, men jag hoppas verkligen att det kommer bli positiva enhancements från detta!
 

Fidde

Medlem
Nu har Revolut äntligen startar deras arbete för att göra produkten bättre för Norden! Jag vet att det har legat högt på listan att utveckla produkten i Norden, och göra den bättre - och de har jobbat hårt för att komma till detta stadiet där de kan börja påverka produkten mer lokalt.


Idag har det börjat mailats ut frågor till metallanvändare med följande frågor:
  1. "How likely is it that you would recommend Revolut to a friend or Colleague? 1-10"
  2. "How likely is it that you would recommend Revolut Metal to a friend or colleague? 1-10"
  3. "Why did you choose this rating for Revolut Metal?"
  4. "Which of the Metal plan features do you value the most? Select top 3 only." (Express card delivery, commission-free stock trading, airport lounge access, disposable virtual cards, unlimited foreign exchange, metal cash back, exlusive metal card, priority support, discounted device insurance, free insurance (travel delay and medical), no fee ATM withdrawals, access to concierge)
  5. Would you like to have a 25 minute conversation to share your experience with us?

Detta är såklart bara första delen i deras förändringsprocess, men jag hoppas verkligen att det kommer bli positiva enhancements från detta!
Svarade att jag tyckte att det borde vara mer fokus på reserelaterade tjänster/erbjudanden än t.ex. aktiehandel som enligt andra forum funkar så dåligt att jag själv inte skulle vilja använda (även om det skulle komma ISK) där det dessutom finns flera alternativ redan.
 

M.K

Medlem
Jobbig ny T&C för mig som använder Revolut som bank där jag för över pengar från utlandet. (lön, vilket tydligen inte är ok), växlar och betalar en del räkningar. Sista punkten gillar jag inte heller. Såklart all växling är spekulation till viss del. Upp till dem nu om de vill ha min månadsavgift framöver. Det finns trots allt fler alternativ på marknaden.

56D615CA-D843-4209-A6D0-89CD7862B772.jpeg
 
Last edited:

Bankiren

Medlem
Jobbig ny T&C för mig som använder Revolut som bank där jag för över pengar från utlandet. (lön, vilket tydligen inte är ok), växlar och betalar en del räkningar. Sista punkten gillar jag inte heller. Såklart all växling är spekulation till viss del. Upp till dem nu om de vill ha min månadsavgift framöver. Det finns trots allt fler alternativ på marknaden.

Visa bifogad bild 108317

”Only” är ju diskutabelt. Räcker det att man gör en korttransaktion per månad..? :D

Jag använder nämligen också Revolut för att överföra lönen, i mitt fall från Danmark. Jag använder dock ett debitkort, och här riktar man nog sig mer mot alla som snurrar poäng med exempelvis ett SAS MasterCard?
 
Last edited:

M.K

Medlem
Ja det var en huvudanledning att skaffa det, sedan uppgradering till betalversion, för över 50k i månadsväxling. Jag kör nu in lön med iban istället för kort, för att vara behjälplig med kostnader, och för över det till bankkonto efter så optimal växling som möjligt med auto exchange. En funktion de infört men som inte ska användas tydligen om det går bra vilket jag lyckats med många gånger. :)

Jag har medvetet undvikit ATM uttag förutom då jag verkligen behöver cash men alltså det de vill istället för överföring. Med andra ord, maxa istället uttagen för insättning på bankkontot. Glöm inte heller ett köp av t ex en kaffe per månad med Revolutkortet.

Några räkningar betalas också genom kortinsättning i slutet av månaden. Inte bra det heller.

Följer de nu denna totalt motsägande T&C mot vad de försökt värva kunder med är Revolut över för de flesta på B.C. Tråkigt om det blir så.
 
Last edited:

intuition

Medlem
...
Jag har medvetet undvikit ATM uttag förutom då jag verkligen behöver cash men alltså det de vill istället för överföring....
Jag tror punkten om ATM handlar om att om du vill ha kontanter är det bara tillåtet att skaffa via en ATM. Det är alltså inte tillåtet att göra någon annan transaktion för att få kontanter. Vet inte riktigt hur de tänker att man kan göra men typ att jag för över perngar till ditt konto och du ger mig kontanter.
Dvs inte ett krav på att alla transkationer ska vara i en ATM
 
  • Gilla
Reactions: hco

M.K

Medlem
Vi får tro vad vi vill men det är inte det som står där. ”Must not be used” och ”any transactions to receive cash other than withdravel”. Texten inkluderar med dessa sättningar personliga överföringar.

Sedan återstår det att se hur hårt detta följs, men jag kommer föra över cash från utlandet med annan metod fram till juli då min bindningstid går ut. Resterande innestående medel tas ut med ATM under kommande månader. Jag vill inte chansa på egen tolkning denna gång med en varning tidigare i år. Produkten har fortsatt några fördelar.
 
Last edited:

Bankiren

Medlem
Jag håller med i tolkningen av @intuition. Har för mig att det finns liknande formuleringar i andra avtal hos kreditkortsföretag etc. De vill ju inte att man köper presentkort och därefter exempelvis växlar till kontanter.
 
Toppen