Senaste nytt

Dålig upplevelse med Singapore Airlines i premium economy under covid-19

Hade en bokad resa med detta flygbolag och var väldigt upprymd när vi väl gick på planet från FRA-SIN-MEL, hade PE klass och tänkte att nu ska man få riktig service m.m. Jämför med BA och LH. Pga rådande Corona situation så bar alla mask och servicen var enligt mig jättedålig om jag jämför. Förstår det till viss del men att inte få påfyllnad i sitt glas när man har sin mat utan måste säga till och det var inte fullt så att säga i planet tycker jag är dålig service när SIN är utnämd till bästa flygbolag flera år i rad. Vårat flyg hem blev snabbt avbokat och när vi väl bestämde oss för att åka hem så fick man ej tag på dem och åkte ut till flygplatsen för att boka direkt istället så gav dem oss ett telefonnr att ringa, tror ni någon svarade... till slut fick vi våran resebyrå att fixa biljetter delvis hem, kom till CPH och dem ville dessutom ha mera pengar och fick köpa tågbiljetter utöver. Förstår hela situationen för den är global men min upplevelse med SIN är definitivt naggad i kanten.Vad säger ni här i forumet vem tycker ni har bäst service för jag ska när allt är över boka en ny resa till AU och funderar på vem ska jag ge mina pengar till? Funderar även starkt på business då det är många timmar i luften.
 

Kimmen00

Medlem
Hade en bokad resa med detta flygbolag och var väldigt upprymd när vi väl gick på planet från FRA-SIN-MEL, hade PE klass och tänkte att nu ska man få riktig service m.m. Jämför med BA och LH. Pga rådande Corona situation så bar alla mask och servicen var enligt mig jättedålig om jag jämför. Förstår det till viss del men att inte få påfyllnad i sitt glas när man har sin mat utan måste säga till och det var inte fullt så att säga i planet tycker jag är dålig service när SIN är utnämd till bästa flygbolag flera år i rad. Vårat flyg hem blev snabbt avbokat och när vi väl bestämde oss för att åka hem så fick man ej tag på dem och åkte ut till flygplatsen för att boka direkt istället så gav dem oss ett telefonnr att ringa, tror ni någon svarade... till slut fick vi våran resebyrå att fixa biljetter delvis hem, kom till CPH och dem ville dessutom ha mera pengar och fick köpa tågbiljetter utöver. Förstår hela situationen för den är global men min upplevelse med SIN är definitivt naggad i kanten.Vad säger ni här i forumet vem tycker ni har bäst service för jag ska när allt är över boka en ny resa till AU och funderar på vem ska jag ge mina pengar till? Funderar även starkt på business då det är många timmar i luften.

Flög PE till/från Sin i februari. Tänkte skriva en rapport om det men ej fått tummen ur. Tyckte servicen var bra för serviceklassen och väldigt likt Lufthansa PE, dvs bättre service och i stort sett allt än SAS Plus. Men fortfarande ljusår från Singapore Business.
 

Alf

Medlem
Jag tycker inte det är rätta tiden att jämföra service hos olika flygbolag. Det är inte ens rätta tiden att resa på, man borde vara väldigt nöjd om man kommer dit man skall. Jag tycker nog att man skall vara lite ödmjuk när man reser just nu och inte begära en fullvärdig service under de omständigheter som gäller. Det är dessutom inte alltid Singapore Airlines presterar på topp under normala förhållanden. Det är svackor där också precis som hos andra flygbolag.
 
Jag tycker inte det är rätta tiden att jämföra service hos olika flygbolag. Det är inte ens rätta tiden att resa på, man borde vara väldigt nöjd om man kommer dit man skall. Jag tycker nog att man skall vara lite ödmjuk när man reser just nu och inte begära en fullvärdig service under de omständigheter som gäller. Det är dessutom inte alltid Singapore Airlines presterar på topp under normala förhållanden. Det är svackor där också precis som hos andra flygbolag.
Det håller jag med om, åkte 11 mars och fick åka hemåt en vecka senare så visst är jag glad att vara hemma och självklart är jag ödmjuk också i dessa tider. Förstår att alla inte presterar på topp alltid men blev ändå lite besviken då servicen inte var bättre än då jag åkt med någon annat bolag men priset var något annat.
 

lucasd

Medlem
Tycker, som tidigare skrivit, att Singapore har bra service i economy - just nu är verkligen inte rätta tiden att döma ett bolag på servicen. Flög i SAS Business en av de sista turerna från EWR och det var samma mat där som i economy och vinet var på samma småflaskor - nej, det är väl inte lysande men det är absolut förståeligt sett till situationen. Bolag försöker spara pengar och jag kan tänka mig att de vill minska personalens tid i kabinen. Dock tråkigt att det blivit rörigt för dig vid inställt flyg, det är ju jobbigt!

När allt detta är över, flyg med SQ igen och bygg dig en ny uppfattning!
 
Ja, det kanske jag gör, hoppas på bra priser framöver när flygtrafiken börjar bli normal igen, tänker mig om typ 1 år i framtiden.
 

ACervin

Medlem
Jag har flugit mycket med Singapore Airlines. Överlag är det längre mellan deras svackor än med många andra bolag. Deras priser i business från Stockholm till Australien brukar vara konkurrenskraftiga. Jag tycker du skall prova igen. Föredrar att åka omvägen över London snarare än Moskva. Där sträckan Stockholm-Moskva blir lite rumphuggen.
 
Toppen