Senaste nytt

Champagnetråden

I brist på en bredare mousserande vin-tråd så lånar jag denna. De flesta här är säkert bekanta med Richard Juhlins champagne som är väldigt prisvärd. Nu har hans Blanc de Blancs Brut som följer samma recept som en champagne släppts på Systembolaget, nr 78979. Tyckte denna var mycket trevlig och rekommenderar er att

Trevligt att höra. Jag var och hämtade ut mina flaskor häromdagen men har inte kommit till att öppna ngn än. :)
 

MTheC

Medlem
Börjas med detta medan förberedelser för gäster pågår.
IMG_20200402_204956.jpg
 

sandek

Medlem
Vad har ni för bra rekommendationer (personliga favoriter, allmänt prisvärda flaskor...) under, säg, 500:-? Gärna så att det går att få tag i via Systembolaget.

Försöker bygga en kul bruttolista som jag sedan kan fördjupa mig i.
 

GOTBound

Medlem
Vad har ni för bra rekommendationer (personliga favoriter, allmänt prisvärda flaskor...) under, säg, 500:-? Gärna så att det går att få tag i via Systembolaget.

Försöker bygga en kul bruttolista som jag sedan kan fördjupa mig i.
Special Club från de olika mäster-blandarna
Palmers Vintage
André Cloet - bra bulkchampange i källaren.
Bollinger Specia Cuvée Brut
Pol Roger Brut Réserve
Louis Roedere Brut Premiere
Duménil Brut Réserve Millésime Premier Cru 2008
... för att nämna några.

Håll utkik här i tråden för det postas en hel del guldkorn vid de olika släppen.

EK
 

Kevinator

Medlem
Special Club från de olika mäster-blandarna
Palmers Vintage
André Cloet - bra bulkchampange i källaren.
Bollinger Specia Cuvée Brut
Pol Roger Brut Réserve
Louis Roedere Brut Premiere
Duménil Brut Réserve Millésime Premier Cru 2008
... för att nämna några.

Håll utkik här i tråden för det postas en hel del guldkorn vid de olika släppen.

EK
Bra lista! Lägger till Charles Heidsieck (77522)
 

majer

Medlem
Vad har ni för bra rekommendationer (personliga favoriter, allmänt prisvärda flaskor...) under, säg, 500:-? Gärna så att det går att få tag i via Systembolaget.

Försöker bygga en kul bruttolista som jag sedan kan fördjupa mig i.
Utan tvekan:
Pertois-Lebrun L'Extravertie (BdB).
Komplex smak med många härliga toner och fint mousse. Den har legat i topp på många listor och jag blev själv helt såld när jag testade den på en provning. För 399kr är den ett kap.
 
Toppen