Senaste nytt

SAS flyger till Lima 2 April (SK7030/31) för att hämta hem danska medborgare under Corona-tider

Birch

Medlem
91282874_10156658015227047_88201912247123968_n.jpg

Ändå helt ok pris!
Jag blev tvungen att ta det Danska evakueringsflyget från Cebu till Köpenhamn den 28:e för 10500DKK i ekonomi (15000DKK för premium ekonomi), ingen alhohol där heller.
Det var ett ganska sunkigt Thomas Cook flyg, hyfsat bra mat, men mycket bra och trevlig personal!
 

Johan Hbg

Medlem
Nu vet jag inte om du är ironisk? Men Namibia är ju en gammal tysk koloni och tyska var ju till och med ett officiellt språk fram tills sent 90-tal :p
Tyskan är väl fortfarande ett officiellt språk i Namibia, men det förlorade sin roll som ämbetsspåk på 90-talet.
OT i kubik...
 
På LIM's hemsida kan man läsa (sen ca 14 dagar):
Jorge Chavez International Airport will be kept closed throughout the entire quarantine period
The Peruvian government has decreed a state of national emergency, so the airport will be closed for the entire period of isolation and there is no access to the public.

Lite OT: Jag har några goda vänner som var i Puno när "nedstängningen" av Peru annonserades. Dom lyckades med buss ta sig över gränsen till Bolivia några minuter innan den stängdes. Sedan vidare med buss genom Bolivia till Brasilien, inrikesflyg till Rio, slutligen flyg hem till Paris från Rio. Dom ser "flykten" som en intressant erfarenhet...
Spännande äventyr! Be dom skriva rapport här? Långfärdsbussar som rullar 48h eller mer är helt normalt i Sydamerika. Finns ju tom lyxiga varianter med liggplats och mat inkluderat.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Ystad

Medlem
Spännande äventyr! Be dom skriva rapport här?
Ja, @Cristoffer Cedergren, jag skall be dom berätta - men jag tror att svaret blir "ach, det är väl inte mycket att orda om". Det är vänner sedan 70-talet och dom är av "den gamla stammen" som löser problem då dom dyker upp och inte gråter ut i tidningar och TV med krav på att "pappa staten" skall ta hem dom till Sverige om problem uppstår...
F ö håller jag med om att "lyxiga" långfärdsbussar är ett utmärkt sätt att ta sig runt i Sydamerika.
 
Toppen