Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Mr Basic

Medlem
Lite OT (British Airways).
Avbokade (via hemsidan och ej inställda flighter) resa ToR London och fick omedelbart bekräftelse på mailen att det skulle ta ca 1 vecka. Efter en vecka kom voucher. :)
Vill nu boka ny London-resa i höst men då kan voucher endast nyttjas via tfn-bokning :eek:o_O
 

Von_vettet

Ny medlem
Någon mer än jag som har problem med att boka om flighter? Skulle egentligen ner till Bryssel i mitten av april men det kan man glömma i dagsläget. kommer in på ombokningen och kan välja flighter ibland. vissa gånger stannar den och bara står och tuggar. Ska man kanske ta värdechecken då istället då ombokningssytemet verkar lite sådär just nu.
 

zarar

Ny medlem
Jag har en resa till USA bokad den 20:e april. Detta är en resa jag bokat med poäng som gick ut förra året. Hur bör jag göra? Vill ju inte åka till New York som är epicentrum för corona just nu. Vänta tills SAS avbokar? Antar att jag inte får poängen tillbaka eller en voucher?
 

palmen

Moderator
Jag har en resa till USA bokad den 20:e april. Detta är en resa jag bokat med poäng som gick ut förra året. Hur bör jag göra? Vill ju inte åka till New York som är epicentrum för corona just nu. Vänta tills SAS avbokar? Antar att jag inte får poängen tillbaka eller en voucher?
Tips är att läsa SAS FAQ om vad som gäller nu i Corona-tider för utgångna vouchers och poäng.
FAQ: Corona EuroBonus | SAS
 

Per A

Medlem
Pratade just med Tallinn om en avbokad reservation pga avbokade flyg. De var noga med att berätta att SAS har lång väntetid för återbetalning av skatterna. När jag ringde SAS innan så hade de nu lagt in ett automatiskt meddelande om långa återbetalningstider och att de ber om ursäkt för det.
 

Tongen2

Medlem
Pratade just med Tallinn om en avbokad reservation pga avbokade flyg. De var noga med att berätta att SAS har lång väntetid för återbetalning av skatterna. När jag ringde SAS innan så hade de nu lagt in ett automatiskt meddelande om långa återbetalningstider och att de ber om ursäkt för det.
Verkar vara olika bud om väntetid tycker jag.
Jag bokade av 2 bonusresor och 1 köpt sas plus biljett samma dag och fick tillbaka poäng och skatter lika snabbt som vanligt på de 2 poängresorna. Dvs poäng direkt och skatterna typ 2 dar senare. Däremot så lyser återbetalning för den köpa sas plus-biljetten med sin frånvaro. :( Och ja, det var återbetalbar biljett. Sitter lugnt i båten och väntar ett tag till.
 

Johan Hbg

Medlem
Det är något som inte stämmer. Jag fick en Refund Notice av SAS för en resa i full flex plus den 12e mars och fick pengarna den 13e. På min andra resa fick jag en Notice den 14e mars, men har fortfarande inte fått några pengar.
 

Homer

Medlem
Jag fick denna e-post idag

Hi,

We’ve received your request for a cancellation and refund.

Due to the current situation, we’re handling a large numbers of requests. This means that handling times are longer than normal. Please bear with us and kindly wait for us to get back to you — we’ll take care of your request as soon as we can!

Thanks for your understanding. Naturally, if you’ve already received your refund, you can ignore this message.

Best regards, SAS
 
Toppen