Senaste nytt

Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du just nu?

Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du?


  • Total voters
    1 063
Jag har 110 k nu då de senaste 2 åren har det varit stört omöjligt att få ihop award med fam plus att biljetter har varit så billiga då vi i regel reser off season.
Exempelvis nu senast ToR 4 Pers CPH - MIA med LH = 12 800 kr.
Klart bättre och enklare än att jaga awards tycker jag.
Jag har använt mina poäng till uppgraderingar, bil hyra, hotell och shopping.
 

ZZZebra

Medlem
Har en bit norr om 700K + 350K som ligger på befintliga bokningar, bland annat en bra FIrst med SQ i höst. Sitter i nuläget med tre 2-4-1 och får snart en till.

Så visst är det retsamt om värdet av dessa försvinner. Samtidigt har jag inte haft några större merkostnader för att få dem, det mesta är saker som jag skulle gjort ändå. Jag hade några hyrbilar extra som jag inte skulle tagit annars, men det rör sig ändå om ett begränsat belopp samt att jag faktist hade kul och nytta av hyrbilarna.
 

Migato

Medlem
Är ändå ett gäng med 1 miljon+ poäng. Hur får ni alla dessa poäng? Måste vara väldigt mycket spend och affärsresande?
 

MTheC

Medlem
Är ändå ett gäng med 1 miljon+ poäng. Hur får ni alla dessa poäng? Måste vara väldigt mycket spend och affärsresande?
För min del handlar det om att vi är två som gör frekventa och relativt stora utlägg för respektive arbetsgivare som betalas med kort. Sen har vi båda rest mycket i tjänsten med flexibla biljetter vilket då ger en massa poäng. Det har helt enkelt då varit svårt att hinna med att göra av med poängen. Nyttjar även Revolut så de räkningar som kan betalas också därifrån (med överföring av pengar från SAS Mastercard)

Vi försöker få in 4 long hauls per år i business (eller first) för poäng men funkar inte alltid med tillgänglighet så blir ofta i alla fall 1 som betalas (vilket då genererar ytterligare poäng). Nu är ju läget lite annorlunda med lägre inflöde av poäng men man gör ju inte heller av med så många.
 

Glenn E

Medlem
465170 poäng just nu. Avbokade bonusresor och Amexpoängen som fortfarande kommer in samt inga nya bonusresor gör att jag har många poäng om och när resandet kommer igång igen. Många första klass resor väntar hoppas jag.:)
 

HMJ

Medlem
281.399 poäng samt 1 voucher (går ut 20201231) Två bokade resor, en intra EU samt en US för 2 pax.
Har inget kort just nu som ger eurobonuspoäng så inga mer inkommande heller.
 

mha321

Medlem
Halva miljonen passerades för ett par veckor sedan med ytterligare en avbokad bonusresa. Så mycket tror jag aldrig jag har haft på poäng banken samtidigt.

Nu är det visserligen slut på resor att avboka så *det* tillflödet har stannat. Men det kommer ju fortfarande in från kort, shopping, och små slattar från inrikes flyg...
 
Toppen