Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Hur corona-viruset påverkar mitt resande?
  • Asien-resan som skulle gå till Thailand, Vietnam och sedan Bali nu under våren blev aldrig bokad.
  • Hong Kong-resan och sedan vidare till Taiwan - planeringsprocessen avbröts abrupt.
  • En bokad resa till Berlin i mitten av maj känns lite osäker...
  • Höstens planer ligger på is tillsvidare.
 

nissefalk

Medlem
Med tanke på hur det redan nu ser nu i Indien med corona lär det nog inte vara ett bättre läge i maj. På TV bilder från landet är det ju lika fullpackat med folk som vanligt på gatorna. Smittorisken är ju enorm och med tanke på hygienen i landet står nog Indien inför en mycket tuff tid. Det vore nog det sista landet jag skulle välja att resa till som det ser ut just nu. Var glad att din hustru inte åker dit.

Ja så är det ju, min fru är från Goa så hon skulle hem och hälsa på sin Mamma men hon är väl över 80 så som sagt ingen bra ide att åka och besöka henne just nu, de har stängd det hem hon bor på för besökare för att skydda alla gamla, men men det blir resa senare ändå så ingen fara på taket med denna inställda tripp
 

Alf

Medlem
Ja så är det ju, min fru är från Goa så hon skulle hem och hälsa på sin Mamma men hon är väl över 80 så som sagt ingen bra ide att åka och besöka henne just nu, de har stängd det hem hon bor på för besökare för att skydda alla gamla, men men det blir resa senare ändå så ingen fara på taket med denna inställda tripp

Då beklagar jag min generella skrivning som närmast handlade om onödiga resor. Det du nämner är definitivt ingen onödig resa och det är naturligtvis tråkigt för din fru att inte kunna genomföra denna. Jag hoppas det ordnar sig för din fru och att hennes mamma klarar sig från coronan så dom kan träffas senare när eländet är över.
 

mischadee

Medlem
Någon som bett om voucher från Qatar? Räcker det att enbart registrera ett ärende? Jag ska väl inte också avboka biljetten online? Registrerade ärende för 1 vecka sedan men bokningen ligger fortfarande kvar och jag börjar få Mail om att välja mat på flygningarna.
 

Per N

Medlem
Någon som bett om voucher från Qatar? Räcker det att enbart registrera ett ärende? Jag ska väl inte också avboka biljetten online? Registrerade ärende för 1 vecka sedan men bokningen ligger fortfarande kvar och jag börjar få Mail om att välja mat på flygningarna.
Jag avbokade online för två veckor sedan och valde voucher. När jag inte fick bekräftelse på avbokningen efter några dagar så ringde jag och då gjorde dom det manuellt. Har dock inte sett till någon voucher.
 

GOTBound

Medlem
Jag fick sms från BA att de ställt in mina flyg den 25 & 26 april samt att de inte kunde erbjuda några alternativa rutter. Ett telefonsamtal där de svarade < 5 min löstes det hela med full refund.

EK
 

Sweden

Medlem
Min sambo har varit hemma i Stockholm under drygt 1 månad. Då Thai förra veckan skickade ut information om att de slutar flyga 1 april, då var vi tvungna att tidigarelägga hemresan.
  • Tack Tallin för snabb, enkel och helt gratis ombokning.
  • Tack Thailands Ambassad för smidig hantering vad gäller bl.a. intyget Fit to Fly, med gratis läkarkontroll på ambassaden.
  • Tack Thai Airways. Idag måndag kör de TG961 med 777-3D7 (ER). Bara 15 pax, min sambo ensam i hela Business kabinen. Hon stod före Thai:s crew i säkerhets- kontrollen. Kaptenen kom diskret och frågade om hon möjligen var dagens passagerare i Business :). Kanoncrew enligt uppgift och lätt med social distansiering då hon hade 46 platser att välja mellan.
    25C67EB6-20FE-4CE2-B776-F549AFEE842F.jpeg
 
Last edited:
Toppen