Senaste nytt

SAS börjar med Caviar (eg. Kalix löjrom) i Business Class

palmen

Moderator
Enligt artikeln pswe länkade till framgår ju tydligt att SAS köper in dem i små burkar

Fast det kan naturligtvis vara så att burkarna levereras utan gojs.
Det sitter ju en lapp med "werners gourmetservice" på burkarna, kan ju vara de som lägger dit gojset.

I synnerhet inte för det i sammanhanget udda önskemålet att rommen skulle paketeras i runt 50 000 små glasburkar.
– Löjrom packas vanligtvis i plastbyttor som innehåller ett halvt eller ett kilo löjrom. Det har ingen betydelse om det görs snyggt, det säljs i alla fall. Varför ska fiskarna lägga en massa tid på att lägga löjrommen i små glasburkar åt SAS? säger Peter Lawrance.





Fast då är det väl för sent för det här året.
Det låter ju som de gör en stor beställning av X-tusen burkar.
Kanske fel ordval, men löjromen kommer separat, man lägger till creme fraiche och gräslök på slutet innan de lastas ombord. Annars skulle både gräslök och creme fraiche vara allt annat än färsk när den serverades.

Sen kan ju saker ha ändrats även om jag inte tror det. Peter Lawrance lämnade väl sas för typ 2 år sedan. Men enligt honom la man på det sista innan det skickades till planet om jag inte helt kommer ihåg fel.
 

Alf

Medlem
Kanske fel ordval, men löjromen kommer separat, man lägger till creme fraiche och gräslök på slutet innan de lastas ombord. Annars skulle både gräslök och creme fraiche vara allt annat än färsk när den serverades.

Sen kan ju saker ha ändrats även om jag inte tror det. Peter Lawrance lämnade väl sas för typ 2 år sedan. Men enligt honom la man på det sista innan det skickades till planet om jag inte helt kommer ihåg fel.
Oroa dig inte Alf - det blir en kub över till dig också!!!

Jag lovar att överväga att äta Innehållet i kuben om det ligger en burk löjrom i den.
 

Canadien

Medlem
Toppen