Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Per A

Medlem
När gjorde du avbokningen? Jag gjorde en avbokning 10/3, den återbetalades 14/3.
Den 9/3 som sagt. Verkar inte finnas någon logik i detta då du avbokade 10/3 och fick pengarna 14:e men kanske kaos som sätter logiken ur spel. Dessutom var det Austin-flighten till SXSW jag avbokade (som senare på dagen ställdes in) vilket kan ha stökat till det extra...
 

mha321

Medlem
Den 9/3 som sagt. Verkar inte finnas någon logik i detta då du avbokade 10/3 och fick pengarna 14:e men kanske kaos som sätter logiken ur spel. Dessutom var det Austin-flighten till SXSW jag avbokade (som senare på dagen ställdes in) vilket kan ha stökat till det extra...
Kanske någon koppling till vilken kanal man bokade av i. Den enda som gick snabbt var den som jag bokade av på webben, de so gått via mail eller telefon väntar jag fortsatt på.

Sedan för att vara tydlig - på den första har jag fått först en cancelation confirmation och sedan en refund notice med flera dagar emellan. Den jag bokade av via telefon har jag fått cancelation confirmation på men ingen refund notice. Och på de andra ingenting.

När man väl fått refund notice brukar det vara max någon dag innan det syns på kortet.
 

Homer

Medlem
Kanske någon koppling till vilken kanal man bokade av i. Den enda som gick snabbt var den som jag bokade av på webben, de so gått via mail eller telefon väntar jag fortsatt på.
.

Jag bokade av alla på webben, på de jag avbokade i början av mars fick jag cancelation confirmation men inte på de jag bokade av senare

Ser ut som att själva återbetalningarna görs manuellt
 

Homer

Medlem
Jag avbokade även en rewardresa den 11/3, fick avbokningsbekräftelse direkt men pengar lyser fortfarande med sin frånvaro
 

Homer

Medlem
Känns som att SAS inte är det enda bolag som inte processat återbetalningar sedan allt drog igång ”på riktigt”. Har en request hos EasyJet och känslan är att det kommer att ta ett bra tag innan jag ser de pengarna på mitt konto.. Just nu verkar det handla om att hålla i kassan.

Easyjet har dragit igång en rea för vintern 2021 med gratis ombokning, så nog är det tydligt att de vill ha in pengar


The offer fares will be available until 23:59 on Tuesday 31st March 2020.
Customers can now transfer their flights to alternative dates and/or an alternative destination without a change fee. If the new fare is higher customers would only be required to pay the fare difference.
 

jb2731

Medlem
Avbokade en full refund för två veckor sen hos Brussel Airlines, fick bekräftelse på hemsidan att avbokningen var klar men det kunde ta ett par dar innan bekräftelsen skulle komma på Mail. Ännu inget Mail så jag ringde kundtjänst och fick till svar att dom stängt igen refund avdelningen pga covid-19. Dom trodde att dom skulle öppna igen om 6-7 veckor!
 

pljung

Medlem
Pratade nyss med SAS angående en avbokning jag gjorde via telefon 17/3 (på fullt återbetald biljett), och de säger att det tar lång tid att få en bekräftelse på mail om att biljetten är avbokad (hur lång tid visste de inte). Antar att det då kommer ta ytterligare tid innan någon återbetalning skero_O
 
För några dagar sedan såg jag någonstans en fullständig skriftlig genomgång från SAS vad gäller av- och ombokningar, vouchers, återbetalning, awardresor etc - texten var på norska och jag uppfattade att den även skulle komma på svenska.

Har någon sett till den?
 

ucce

Medlem
Avbokade en fullx flexibel SAS Plus 3/3. Har fortfarande inte fått några pengar. Ringde 22/3 på kundtjänst, de såg avbokningen men på något sätt hade den fastnat påstår de. Skulle få prio hos refund sa de men har så klart fortfarande inte fått några pengar

Avbokade Norwegian full flex 18/3. Pengar på kontot 23/3

Förstår inte varför SAS ska sitta och gå igenom återbetalningar av deras egna full flexibla biljetter manuellt (varken före eller under Corona), när deras konkurrenter inte verkar göra det
 
Toppen