Senaste nytt

Hur får ni upp spenden på amex?

GOTBound

Medlem
Stötta småföretagare i din närhet. Många som blöder rejält.

Gillar man kläder så har CareofCarl rea om man är inloggad. Där får man extra EB poäng också.

He he he, det är redan gjort, bra double-dipp. 20% på de flesta märken med några undantag. Då får vi bara hoppas på att kontoret öppnar snart igen så vi kan ha på oss kläderna, även om jag trotts allt tar på mig jobbkläder när jag arbetar hemifrån men går inte all-in så att säga.

EK
 

sandek

Medlem
He he he, det är redan gjort, bra double-dipp. 20% på de flesta märken med några undantag. Då får vi bara hoppas på att kontoret öppnar snart igen så vi kan ha på oss kläderna, även om jag trotts allt tar på mig jobbkläder när jag arbetar hemifrån men går inte all-in så att säga.

EK
Köpte lite grejer när de körde 70% i februari. Behöver inget direkt nu.. :(
 

GOTBound

Medlem
Köpte lite grejer när de körde 70% i februari. Behöver inget direkt nu.. :(

Redan gjort det också, vilket kickade upp AMEX spenden den månaden ;).

Care of Carl är nästintill typ av "hovleverantör"... när det gäller kläder. Nu är ju fördelen att jag kan köpa kläder jag skall använda nu och inte vänta in den aktuella säsongen nästa år igen som det blir är när de kör igång sin rea 20-50-70% i och med att deras rea på sommar och vinterkollektion ligger sent i säsongen jämfört med andra liknade affärer.

Det gäller att hitta anledningarna...

EK
 
Last edited:
Svaret är väl ganska lätt - du behöver använda kortet och helst BARA det kortet.
Styr alla kostnader från ett tuggummi till stora inköp, så länge du använder kortet så kommer du i mål. ICA, tanka bilen, krogen, luncher, - allt inkl abg som Netflix, HBO, Uber, VOI osv dras från kortet.

Vill man ha draghjälp är väl tex Betalo eller liknande en bra boost men räcker ju med att man spenderar 12,500kr/mån för att komma i mål och det gör man ju rätt lätt utslaget på ett år. Iaf med min skeva syn på ekonomin.
 
Toppen