Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Samosaguas

Medlem
Jag bokade ett avbokningsbart hotel via Hotels.com och betalade i förväg med Curve. Jag avbokade för över en vecka sedan, men har fortfarande inte fått min återbetalning. Har fler problem med långsamma återbetalningar från Hotels.com? Återbetalningarna är väl datoriserade (eller sitter det verkligen någon stackare och gör dessa för hand?) och Curve skickade ut ett email för några veckor sedan att de skulle börja med supersnabba återbetalningar.
Jag väntar också på återbetalning från en bokning som jag avbokade för drygt en vecka sedan.
 

Johan Hbg

Medlem
Att det inte skulle finnas en enda plats till New York på hela året är skitsnack, finns "hur mycket som helst" just nu om man kan tänka sig att åka innan augusti. Bokade själv resa i juli tidigare i veckan, får se om allt detta släppt till dess eller om den får bokas av.
SAS business award availability - Travel hacks
Jag var lite oklar. Vårt "problem" var att vi bokat hela familjen, fyra personer, i Business. Finns ju så klart inte fyra sådana platser lediga nu i höst. Finns massor av platser på flyget så klart. Är avbokat nu iaf.
 

GOTBound

Medlem
Ni som väntar på återbetalning respektive voucher från BA, har ni fått någon progress i detta?
Jag väntar på återbetalning för en bokning sedan 14e mars och voucher för en annan bokning sedan 20e mars.

EK
 
Jag var lite oklar. Vårt "problem" var att vi bokat hela familjen, fyra personer, i Business. Finns ju så klart inte fyra sådana platser lediga nu i höst. Finns massor av platser på flyget så klart. Är avbokat nu iaf.
Finns fyra platser i SAS business till/från EWR under flera dagar i tex. maj, juni, juli,
 

henrik l

Medlem
Ni som väntar på återbetalning respektive voucher från BA, har ni fått någon progress i detta?
Jag väntar på återbetalning för en bokning sedan 14e mars och voucher för en annan bokning sedan 20e mars.

EK
Fick min igår. Det var en bonusresa med Cathay mellan Bangkok och Hong Kong där jag även lagt in en del cash. Som sagt var, ingen info om värde, har inte sett några Avios tillbaka.
 
Jag väntar också på återbetalning från en bokning som jag avbokade för drygt en vecka sedan.
Jag också. Ringde faktiskt AMEX idag, för det är vad Hotels själva säger då de enligt egen utsago betalar tillbaka inom 24 timmar. Kvinnan på AMEX sa att de där 24 timmarna förstod hon inte riktigt, utan kan ta upp till 10 dagar.

Hon sa också att om jag inte ser återbetalningen i mitten av nästa vecka skall jag ringa igen och bestrida betalningen.
 

nissefalk

Medlem
Fick email från Qatar Airways idag för frugans resa Landvetter till Goa den 10e Maj, flyget inställt och de har ställt ut en voucher på 7,500SEK vilket är 500 mer än biljetten kostade så ok värde då hon kommer att flyga med dom igen så snart detta är över.

Lite förvånad dock att man ställt in såpass långt i förväg.

En bra detalj i emailet

If you decide to rebook to your original travel destination, don’t worry about any difference in fare; we will book you with the same fare class. If you change your plans and decide you would like to travel somewhere else, you can use the same voucher for your new destination.
 

Alf

Medlem
Fick email från Qatar Airways idag för frugans resa Landvetter till Goa den 10e Maj, flyget inställt och de har ställt ut en voucher på 7,500SEK vilket är 500 mer än biljetten kostade så ok värde då hon kommer att flyga med dom igen så snart detta är över.

Lite förvånad dock att man ställt in såpass långt i förväg.

En bra detalj i emailet

If you decide to rebook to your original travel destination, don’t worry about any difference in fare; we will book you with the same fare class. If you change your plans and decide you would like to travel somewhere else, you can use the same voucher for your new destination.

Med tanke på hur det redan nu ser nu i Indien med corona lär det nog inte vara ett bättre läge i maj. På TV bilder från landet är det ju lika fullpackat med folk som vanligt på gatorna. Smittorisken är ju enorm och med tanke på hygienen i landet står nog Indien inför en mycket tuff tid. Det vore nog det sista landet jag skulle välja att resa till som det ser ut just nu. Var glad att din hustru inte åker dit.
 
Toppen