Senaste nytt

Resemål vs Valutakurser

Palazzi

Medlem
Oj tusan, då saknar trenden nästan helt avvikelser (kan iofs tänka mig att jag missat några då jag kikade som hastigast). Jaja, man överlever väl detta också :)
 

Palazzi

Medlem
NOK 0,86. Fortsätter säkert nedåt ytterligare närmsta veckorna.

Ser ut som ett nära motsatsförhållande med de stora valutorna och då Coronan vidare ökar så tror jag vi snart ser 0.75.
Har man minsta tilltro till att NOK återhämtar sig så är väl aktier på Oslo-börsen rimligen heta. Både nedpressade aktier och valuta.

Men för att inte se saker i ett rosa skimmer; det blir förbannat dyrt att resa nästan överallt....
 

jumbooze

Medlem
Då svider det ännu mer att 1 USD motsvarar 10,37 sek :(
Det svajar nu, över 10,40 tidigare nu ner igen
Screenshot 2020-03-25 at 10.51.12.png
 

Valley

Medlem
NOK 0,86. Fortsätter säkert nedåt ytterligare närmsta veckorna.

Ser ut som ett nära motsatsförhållande med de stora valutorna och då Coronan vidare ökar så tror jag vi snart ser 0.75.
Har man minsta tilltro till att NOK återhämtar sig så är väl aktier på Oslo-börsen rimligen heta. Både nedpressade aktier och valuta.

Men för att inte se saker i ett rosa skimmer; det blir förbannat dyrt att resa nästan överallt....

Får hoppas det vänder. Sitter exponerad i NOK i flera av mina projekt :confused:
Men det är ju nästan 20% billigare att semestra där just nu. Än det var för bara någon månad sedan.
 

Palazzi

Medlem
Dollarn har varit nere på 9.85 som lägst idag (9.92 i skrivande stund). 10.40 för en veckan sedan, men även 9.37 för tre veckor sedan.
Sällan skådad volatilitet även på dagsbasis, men summerat verkar stängningarna varit uppåt varje dag tills toppen, och nu nedåt varje dag mot en förmodad botten. Förvånar mig inte om denna "botten" kommer ligga inom procenten från vart resan startade för tre-fyra veckor sedan.
 

Elias

Medlem
Georgiska Larin har sjunkit runt 15% mot SEKen senaste ~2 veckorna (även mot andra valutor). Passar mig väldigt bra som ska dit en längre period så fort det går. Någon som har en aning om varför den tappat såpass mycket?
 
Toppen