Senaste nytt

Sökes: Tonga-Stockholm enkelbiljett

taxvalp

Medlem
Tipsa gärna om reseskildringar!

En annan bok på temat (apokalypsen) är On the Beach by Nevil Shute som passande nog utspelar sig i Australien när hela världen stängt ned. (Det är inte den här boken: On the Beach - E-bok - Altan - Storytel , utan den här: På stranden - E-bok - Nevil Shute - Storytel ) Finns tyvärr inte som e-bok på Stadsbiblioteket, däremot har de en bra app, Biblio - Bibliotek Uppsala , med både e-böcker och ljudböcker.

Tack för tipsen! Biblio-appen har jag redan och den är bra att ha med på resan. Vi besökte nyss Franska Polynesien på samma resa och där läste jag "Headhunders on my Doorstep" av J Maarten Troost som skildrar en resa i samma område. Jag har en liten samling äldre reseskildringar i mitt hemmabibliotek som jag får återkomma til senare.

Vi är för övrigt fortfarande strandade i Tonga, inget nytt...
 

Benz

Medlem
Läste en notis igår på Aftonbladet om strandade svenskar. Ett par olika länder nämndes, bl a Tonga. Tänkte givetvis på ts+sällskap då:) Hoppas det löser sig för er.
 

taxvalp

Medlem
Liten uppdatering för er som är intresserade:

Första veckan som ofrivilligt strandad är passerad. Vi mår bra men är alltjämt fast. Tonga är fortfarande virusfritt och har stängda gränser men har ändå gått i princip full "lock-down" i en vecka. Ingen vi talat med ifrågasätter det rationella med det.

Det pågår försök från EU:s utsända i Fiji att ordna en flight från Fiji till Los Angeles för oss och andra strandade i Söderhavet. Återstår då bara att ta sig till Fiji...
 

danielhog

Medlem
Liten uppdatering för er som är intresserade:

Första veckan som ofrivilligt strandad är passerad. Vi mår bra men är alltjämt fast. Tonga är fortfarande virusfritt och har stängda gränser men har ändå gått i princip full "lock-down" i en vecka. Ingen vi talat med ifrågasätter det rationella med det.

Det pågår försök från EU:s utsända i Fiji att ordna en flight från Fiji till Los Angeles för oss och andra strandade i Söderhavet. Återstår då bara att ta sig till Fiji...
Hur fungerar kostnader i sånt här läge, vem står för mat och boende? Försäkring?
 

taxvalp

Medlem
Hur fungerar kostnader i sånt här läge, vem står för mat och boende? Försäkring?

Vi själva, typ. Har Amex Platinum och de meddelar per mejl att de täcker 2000 kr. Hyggligt prisläge här dock. Resans budget är förstås spräckt men med tanke på vårens inställda resor så klarar vi oss.

Jag blir även nyfiken på hur ni har det, hur ni bor och hur vardagen ser ut?

Det finns inga stora kedjehotell här men vi bor
på ett bra litet hotell som kan betraktas som ett trestjärnigt pensionat med Europamått. Totalt tre gäster, restaurang och bar håller öppet för oss. Vi kan jobba en hel del på distans och kollegerna hemma distansarbetar ändå i stor utsträckning, det kunde ha varit värre...
 
Toppen