Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Johan Hbg

Medlem
Hejsan, har bokat hotell via hotelsbysas.se. Vem är det jag ska kontakta för att få tillbaka pengarna, SAS eller hotels.com? Har fått bekräftelse från hotellet att det är okej att avboka och få refund.
Hotels.com
Jag fick ett mail från dem med en avbokningslänk. Du kan även ringa in och avboka.
 

Johan Hbg

Medlem
Vårt flyg på tisdag till new york nu på tisdag blev inställt häromdagen.
Vilka rättigheter har man då, ifht tex EU?
SAS erbjuder ombokning men finns inga platser på hela året. Vi har bokat bonusresa.
 

Glenn E

Medlem
Man har ju funderingar på när man kan åka till Göteborg igen från Shanghai där jag bor. Efter Kinas inreseförbud för utlänningar behöver man inte fundera mer på det. Abstinensen från FCS kommer krypande.
 

Alf

Medlem
Vi fick också flyget till LAX inställt på tisdag. Tallin hittade inga nya platser i höst, inkl på *A, vilket inte borde gå, men hon sa att det gick fast det fanns inte några platser. Fick tillbaka samtliga poäng och voucher samt skatter och avgifter. Jag är nöjd med detta. Skulle ändå inte ha åkt i detta läge även om det varit möjligt.
 

Andrew

Medlem
Frågan är när trafiken börjar komma igång igen, och när inreserestriktioner börjar lättas. Med tanke på hur viktiga månader just juli och augusti är för flygbranschen vore det bra om läget börjat gå i rätt riktning då, så folk kan/vågar åka på sina sommarsemestrar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Vårt flyg på tisdag till new york nu på tisdag blev inställt häromdagen.
Vilka rättigheter har man då, ifht tex EU?
SAS erbjuder ombokning men finns inga platser på hela året. Vi har bokat bonusresa.
Finns ju platser dagen efter, 1 April som de borde kunna boka om till.
Annars finns det business awards på t ex FRA-EWR med United, även med AC via Toronto. Så ring igen så bör du kunna bli ombokad.
 
Jag bokade ett avbokningsbart hotel via Hotels.com och betalade i förväg med Curve. Jag avbokade för över en vecka sedan, men har fortfarande inte fått min återbetalning. Har fler problem med långsamma återbetalningar från Hotels.com? Återbetalningarna är väl datoriserade (eller sitter det verkligen någon stackare och gör dessa för hand?) och Curve skickade ut ett email för några veckor sedan att de skulle börja med supersnabba återbetalningar.
 

palmen

Moderator
Vårt flyg på tisdag till new york nu på tisdag blev inställt häromdagen.
Vilka rättigheter har man då, ifht tex EU?
SAS erbjuder ombokning men finns inga platser på hela året. Vi har bokat bonusresa.
Att det inte skulle finnas en enda plats till New York på hela året är skitsnack, finns "hur mycket som helst" just nu om man kan tänka sig att åka innan augusti. Bokade själv resa i juli tidigare i veckan, får se om allt detta släppt till dess eller om den får bokas av.
SAS business award availability - Travel hacks
 
Toppen