Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

GOTBound

Medlem
Ja, Mrs GOTBound och GOTBound Jr d.y behöver ev. åka upp till Stockholm torsdag-lördag nästa vecka för ett ärende.
Jag planerar för oss att bo på Hilton Slussen och förflytta oss med egen bil under fredagen och lördag fm. Det känns som vi kommer åka rakt in i "hornets nest", men vi planerar inget ut över vårt ärende i form av social interaktion under vår tid i huvudstaden, ärendet är inte formen av nöjesärende utan tillhör kategorin nödvändigt.

Jag vänder mig till forumet för allmänna råd och insikt från er som bor i Stockholm.

Passar inte ärendet i denna tråd så får Mod. gärna radera/flytta.

EK
 

Kimmen00

Medlem
Ja, Mrs GOTBound och GOTBound Jr d.y behöver ev. åka upp till Stockholm torsdag-lördag nästa vecka för ett ärende.
Jag planerar för oss att bo på Hilton Slussen och förflytta oss med egen bil under fredagen och lördag fm. Det känns som vi kommer åka rakt in i "hornets nest", men vi planerar inget ut över vårt ärende i form av social interaktion under vår tid i huvudstaden, ärendet är inte formen av nöjesärende utan tillhör kategorin nödvändigt.

Jag vänder mig till forumet för allmänna råd och insikt från er som bor i Stockholm.

Passar inte ärendet i denna tråd så får Mod. gärna radera/flytta.

EK

Du det är hur lugnt som helst här.. Skönt att åka tåg/buss då det är väldigt lite folk. Men ändå ganska många ute på gator o torg (iaf runt Ö-malm) och flanerar..
Det som FHM säger, håll avstånd, gå ej ut om du e sjuk, tvätta händerna etc etc..
 

Tonton

Medlem
Ja, Mrs GOTBound och GOTBound Jr d.y behöver ev. åka upp till Stockholm torsdag-lördag nästa vecka för ett ärende.
Jag planerar för oss att bo på Hilton Slussen och förflytta oss med egen bil under fredagen och lördag fm. Det känns som vi kommer åka rakt in i "hornets nest", men vi planerar inget ut över vårt ärende i form av social interaktion under vår tid i huvudstaden, ärendet är inte formen av nöjesärende utan tillhör kategorin nödvändigt.

Jag vänder mig till forumet för allmänna råd och insikt från er som bor i Stockholm.

Passar inte ärendet i denna tråd så får Mod. gärna radera/flytta.

EK

Nu har jag inte varit vid slussen/Södermalmsområdet senaste tiden, men min rekommendation skulle snarare vara att välja typ ett hotell lite utanför centrala mittpunkten av Stockholm. Exempelvis BW Bromma, eller The Winery Hotel. Smidigt med parkering på dessa ställen också.

Allt detta är som sagt en högst personlig åsikt. Det är nog jättelugnt att bo på Hilton Slussen osv, men jag hade nog haft lite mer lugn i själen om jag inte bosatte mig mitt centralt, speciellt med partner och barn med mig.

Btw, gröna linjen och bussarna i västerort är i princip tomma. Så smidigt med kollektivtrafik, om man nu måste åka det.
 

Resetokig

Medlem
Ja, Mrs GOTBound och GOTBound Jr d.y behöver ev. åka upp till Stockholm torsdag-lördag nästa vecka för ett ärende.
Jag planerar för oss att bo på Hilton Slussen och förflytta oss med egen bil under fredagen och lördag fm. Det känns som vi kommer åka rakt in i "hornets nest", men vi planerar inget ut över vårt ärende i form av social interaktion under vår tid i huvudstaden, ärendet är inte formen av nöjesärende utan tillhör kategorin nödvändigt.

Jag vänder mig till forumet för allmänna råd och insikt från er som bor i Stockholm.

Passar inte ärendet i denna tråd så får Mod. gärna radera/flytta.

EK
Tycker tipset från @Tonton ovan var bra ang. hotell. Vi upplever att folk är ute precis som vanligt här i stan och många har inte förstått allvaret med socialt avstånd.
 

palmen

Moderator
Ja, Mrs GOTBound och GOTBound Jr d.y behöver ev. åka upp till Stockholm torsdag-lördag nästa vecka för ett ärende.
Jag planerar för oss att bo på Hilton Slussen och förflytta oss med egen bil under fredagen och lördag fm. Det känns som vi kommer åka rakt in i "hornets nest", men vi planerar inget ut över vårt ärende i form av social interaktion under vår tid i huvudstaden, ärendet är inte formen av nöjesärende utan tillhör kategorin nödvändigt.

Jag vänder mig till forumet för allmänna råd och insikt från er som bor i Stockholm.

Passar inte ärendet i denna tråd så får Mod. gärna radera/flytta.

EK
Lokaltrafiken utanför rusning i Stockholm är väldigt lugn så det är allt som oftast inga problem att få 2 säten på bussen eller eget "bås" på tåg/tunnelbana. Folk rör sig ute på gator och i stan, men jag känner mig personligen inte orolig, men går inte ut mer än nödvändigt (dvs att ta mig till jobbet ibland samt matbutiken). I lördags var jag ut och tog en öl med en vän, vi var helt ensamma på den lokal krogen i förorten under 2 timmar.

Med sunt förnuft kommer man långt även i Stockholm, går bra att undvika folksamlingar och åk inte med lokaltrafiken i rusning om du absolut inte måste. Då ni har egen bil så kommer ni med andra ord att slippa oroa er för detta.
Som andra har sagt så kan det vara bra att kanske inte bo mitt i stan, beror ju lite på vart ni ska också under er vistelse. Finns många bra hotell i utkanten av stockholm som borde fungera.
 

Kimmen00

Medlem
Nu har jag inte varit vid slussen/Södermalmsområdet senaste tiden, men min rekommendation skulle snarare vara att välja typ ett hotell lite utanför centrala mittpunkten av Stockholm. Exempelvis BW Bromma, eller The Winery Hotel. Smidigt med parkering på dessa ställen också.

Allt detta är som sagt en högst personlig åsikt. Det är nog jättelugnt att bo på Hilton Slussen osv, men jag hade nog haft lite mer lugn i själen om jag inte bosatte mig mitt centralt, speciellt med partner och barn med mig.

Btw, gröna linjen och bussarna i västerort är i princip tomma. Så smidigt med kollektivtrafik, om man nu måste åka det.

OT: för övrigt är jag sur på Hilton Slussen, tänkte att de skulle ha superbilliga priser så man kunde bo o få en massa poäng nu när 'inga bor på hotell'.. Men nähä.. 1500-2000 för en natt på en vardag. Surt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
OT: för övrigt är jag sur på Hilton Slussen, tänkte att de skulle ha superbilliga priser så man kunde bo o få en massa poäng nu när 'inga bor på hotell'.. Men nähä.. 1500-2000 för en natt på en vardag. Surt.

Jag har haft stenkoll på Hiltonpriserna mars-maj, eftersom jag började kika på att "rädda" mitt HHD genom att bo där några nätter. 1060 är det absolut billigaste jag har hittat - men mestadels har priserna legat på den nivå du beskriver. Helt enkelt inte värt det...
 

Kimmen00

Medlem
Jag har haft stenkoll på Hiltonpriserna mars-maj, eftersom jag började kika på att "rädda" mitt HHD genom att bo där några nätter. 1060 är det absolut billigaste jag har hittat - men mestadels har priserna legat på den nivå du beskriver. Helt enkelt inte värt det...

Precis.. ute efter samma..
 

SK989

Medlem
Fr.o.m. idag har även terminal 2 på Arlanda stängt för flygtrafik (terminal 3 och 4 är stängda sedan tidigare). Det innebär således att all trafik, såväl inrikes som utrikes incheckning och bagagehantering sker från terminal 5.
 
Toppen