Senaste nytt

British Airways sänker gränsen för status i April, Maj och Juni

trekker

Medlem
BA sänker gränsen för alla statusnivåer med 30% om man har brytpunkt i April, Maj eller Juni. Bra för mig som står på 1310 TP med brytpunkt i Maj, annars ser det ganska kortsiktigt ut. Undrar vad de gör efter detta, min gissning är att de i Juni/Juli kommer förlänga alla med 1 eller 2 år.
 

Canadien

Medlem
Hmm. 935TP nu och brytpunkt början Juni, bör betyda att det saknas 115 pinnar till guld... Hur flyger man ihop dessa i dagens läge med inreserestriktioner överallt?
 

FilipJ

Medlem
EF0F275B-A80A-4801-9E0F-BEEAD66EA998.jpeg
Och jag som är nära bronze för första gången.
 

doc

Medlem
Har brytpunkt 8 april. Jag saknar ett segment med BA för Guld, men har alla TP. Hade dock en bokning i helgen som jag fick avboka eftersom BA ombokat mina flyg så jag skulle flyga LHR -ARN - LHR istället för tvärt om. De har lovat bibehållen status på basen av att jag skulle åkt om inte de ändrar bokningen. Hoppas de håller vad de lovar.
 

trekker

Medlem
Har brytpunkt 8 april. Jag saknar ett segment med BA för Guld, men har alla TP. Hade dock en bokning i helgen som jag fick avboka eftersom BA ombokat mina flyg så jag skulle flyga LHR -ARN - LHR istället för tvärt om. De har lovat bibehållen status på basen av att jag skulle åkt om inte de ändrar bokningen. Hoppas de håller vad de lovar.
Det lär de väl hålla, du har väl haft Gold ett antal år också? Bra av dem isåfall.
 

doc

Medlem
Det lär de väl hålla, du har väl haft Gold ett antal år också? Bra av dem isåfall.
Jo, han jag pratade med sa spontant att han såg att jag varit guld länge, alltid kvalificerat med marginal och att jag hade TP så det räcker. Det jobbiga är bara att jag måste ringa in igen strax före den 8 april eftersom jag nu ringde för tidigt. Behövde dock avboka resan innan lördag och ställde frågan då.
 

Andrew

Medlem
Med inställda flighter skulle jag haft 100 TP för lite för Gold. Tacksamt av BA att sänka gränsen. Som jag tolkar det får man bekräftelsen på att man kvalificerat sig först när ens intjäningsår gått ut?
 

trekker

Medlem
Med inställda flighter skulle jag haft 100 TP för lite för Gold. Tacksamt av BA att sänka gränsen. Som jag tolkar det får man bekräftelsen på att man kvalificerat sig först när ens intjäningsår gått ut?
Ja det blir när året går ut, samma för återkval som för de som kvalar in högre.
 

henrik l

Medlem
Jo, han jag pratade med sa spontant att han såg att jag varit guld länge, alltid kvalificerat med marginal och att jag hade TP så det räcker. Det jobbiga är bara att jag måste ringa in igen strax före den 8 april eftersom jag nu ringde för tidigt. Behövde dock avboka resan innan lördag och ställde frågan då.

Tack för tipset. Sitter i en lite knepigare situation med intjänade TP. Har brytpunkt 8/6, 560 TP brinner inne pga av att jag inte åker med Qatar till Bangkok i början av april. Sedan hade jag kvar 90 TP som jag hade tänkte fixa vi en jobbresa till London, som skulle via HEL:D Men, har varit guld sedan -11, så här låter det som att man kan ringa och förklara hur läget ser ut, såvida dom inte per automatik förlänger ytterligare ett år om man har brytpunkt i maj/juni.

Ska jag gissa, man vet ju inte vilka idéer Alex C kan få, så kanske medlemmar med brytpunkter maj/juni/juli, till att börja med, förlängs med ett år. Annars kanske belastningen på deras kundservice blir lite väl hög, så dom inser att dom kan kapa toppar på ett enkelt sätt genom att förlänga status:D
 
Toppen