Senaste nytt

Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du just nu?

Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du?


  • Total voters
    1 063

Jönsson

Medlem
Måste kännas tufft just nu! Minst 100k på kontot för eventualiteter känns personligen som ett minimum för att undvika dyra sista minuten beställningar.

Jag hoppas dina kort går varma i sommar. :)
Egentligen inte, eftersom jag hoppade på Eurobonus för mindre än ett år sedan. Har aldrig haft de stora summorna ännu.

Har 11 flygningar i juni så det fyller på ganska snabbt. Korten har också en tendens att gå varma under sommarmånaderna. ;)
 

Glenn E

Medlem
Hur många poäng har vi som vi inte kan utnyttja nu?:(
Jag ligger på 327902 plus 56250 för en trolig första klass retur avbokning i början av maj.
Alltså 384152 poäng efter att jag använt kalkylatorn i telefonen.
En Amex voucher kvar från 2019 och två till på gång i år.
Det är mycket man kan gå miste om ifall allt skulle gå åt pipan.
 
Hur många poäng har vi som vi inte kan utnyttja nu?:(
Jag ligger på 327902 plus 56250 för en trolig första klass retur avbokning i början av maj.
Alltså 384152 poäng efter att jag använt kalkylatorn i telefonen.
En Amex voucher kvar från 2019 och två till på gång i år.
Det är mycket man kan gå miste om ifall allt skulle gå åt pipan.
650k på kontot och 1 amex voucher.
660k i bokade Star Alliance resor under året, samt 2 amex vouchers.

Hoppas verkligen att vi är tillbaka i det ”normala” from september. Resan i maj (330k) räknar jag som körd även om den ännu inte är avbokad. Resterande resor är i september (165k+voucher) och november (165k+voucher).
 

danielhog

Medlem
Hur många poäng har vi som vi inte kan utnyttja nu?:(
Jag ligger på 327902 plus 56250 för en trolig första klass retur avbokning i början av maj.
Alltså 384152 poäng efter att jag använt kalkylatorn i telefonen.
En Amex voucher kvar från 2019 och två till på gång i år.
Det är mycket man kan gå miste om ifall allt skulle gå åt pipan.
Du ska nog inte ta för givet att du får in poäng för en avbokad resa, speciellt inte med partner.
 

danielhog

Medlem
Om flyget blir inställt får man tillbaka 50% av poängen. Jag har redan fått det på en annan bokning.
Edit: nu fattar jag. Trodde först att du menade att du fick 50% av det du skulle intjänat i poäng. Men du menar såklart awardbolningar. Sorry för missförståndet!
 
Last edited:

Mr.cake

Medlem
Har runt ca 20000p efter att lyckats utnyttja en hel del innan Coronan slog till, blev en first first. Vet inte om SAS har avsikt att devalvera EB-poängen, isåfall kanske man ska kika in i EB shoppen...
 
Toppen