Senaste nytt

Champagnetråden

Homer

Medlem
Tror tyvärr det kan vara för sent men man vet å andra sidan inte hur mycket mer kronan kommer falla.

Jag frågade en som jobbar på bolaget, han sa att priserna ändrades den 2:a mars (den 1:a var en söndag)
Nuförtiden får de inte i förväg avslöja hur ändringarna blir (bättre förr Imorgon höjer Systembolaget priserna )
Så enda möjligheten hade varit att köpa det man trodde kom att bli dyrare, och blev det inte så lämna tillbaka det.
 

MTheC

Medlem
Henriot på glas på Nabo. I övrigt också ett bra utbud av vin på glas. De kör också 50% rabatt på all mat så om ni känner er friska stötta gärna.
IMG_20200326_171446.jpg
 

bnr

Medlem
Såg att Hervieux-Dumez Special Club släpps på Systemet imorgon. Den har fått bra omdöme så blir nog ett köp. Någon som har erfarenhet av den?

Hervieux-Dumez
Här är vad en god vän skrivit om 2012 och 2013
The Champagne Viking on Instagram: “This special science project went down two sundays ago. The lineup was Goutorbe Millesime 2009 and eight special clubs. Goutorbe…”
@champagneweathers skrev:
Herviez-Dumez SC 2012
: Initially wet horse for me but after 5 min more fruits and berries.
: Fresh sea breeze with a fantastic spicy finish and a complex aftertaste. Much more mouthfeel than 13’. Very good with great balance, good to drink now but will age beautiful.

Herviez-Dumez SC 2013
: Bland initially but moved towards the wet horse after a few minutes.
: another good bottle but not as good as ‘12. Sprawling with a bitter finish of orange zest, my guess is it that these should be drunk before 2012, if you’re looking for a wines perfect drinking spot.
 

MTheC

Medlem
Lite sovjetkänsla idag med lång kö och ransonering vid släppet på systembolaget idag. Köades med någon form av avstånd (men knappast 2m eller vad som nu rekommenderas) och sen obligatorisk handsprit innan man fick godbitarna. Begränsades till 2 flaskor per person för Krug 2006:
602D2902-3127-40C8-BCF1-3B5B1695049F.jpeg
 

GOTBound

Medlem
0CD11D56-DD23-4449-A3ED-1820D3BE4C96.jpeg

Shopping även för mig men skillnaden var att ingen social distansering överhuvudtaget i Sisjöbutiken nu i eftermiddag. Primärmålet var Special Club släpper men när jag vad som hade kvar från släppet den 13:e kunde jag inte låta bli liksom.

EK
 
Last edited:

MTheC

Medlem
Visa bifogad bild 107914
Shopping även för mig men skillnaden var att ingen social distansering överhuvudtaget i Sisjöbutiken nu i eftermiddag. Primärmålet var Special Club släpper men när jag vad som hade kvar från släpper den 13:e kunde jag inte låta bli liksom.

EK
Stod och funderade lite på Hervioux-Dumez också - verkar dock finnas mer av den så avvaktade då champagnekontot dragit iväg lite denna månad. Du får rapportera vad du tycker.

Pommery 2008 har jag också fyllt på med ett gäng av men försöker praktisera tålamod.
 
Toppen