Senaste nytt

2020-03-25 uppdatering från moderator

Senator

Moderator
Vänner,

Vi är lite förvånad över senaste veckans inställning i forumet. Det som är vår gemensamma passion nämligen resor står stilla, och vi har blivit tagit lite på sängen av ovanligt mycket tjafs i forumet. Vi tycker detta är väldigt tråkigt, och förvånas av att när man borde vara hjälpsamma så är det raka motsatsen. Vi har också medlemmar som medvetet försöker hitta alla fel, så pedantiska så möjliga för att utmana vi som modererar.

Efter veckor av tystnad dyker vissa upp och letar minsta lilla detalj som kan anmälas. Glädjen verkar vara störst när man kan anmäla något som en av oss som modererar har skrivit som medlemmar. Gärna som en "hämnd" för att just dessa personer har blivit modererade för personliga påhopp.

Vi hänvisar till Forumreglerna:
Forumregler - BusinessClass.se

Om inte alla börjar applicera detta mer, så kommer vi under veckan ta en titt på om det inte är dags att använda avstängningar lite mera. Det är något vi använder väldigt sällan, men just nu känns det som "karantän" är något vi också måste börja använda.

MVH,
Fredrik/Robert/Hans
 

Bankiren

Medlem
Jag blir mest besviken på mig själv när ni modererar bort någonting som jag har skrivit, men det finns säkerligen många olika sätt att hantera ett borttaget inlägg på.

Med det sagt vill jag bara säga att jag tycker att ni hanterar moderatorsrollen på ett värdigt sätt. Sedan finns det säkerligen saker som ni behöver ta till er också, men det är jag säker på att ni också gör.
 

Alf

Medlem
Kan det vara så enkelt att det inte finns så mycket att skriva om sina flygresor just nu när resandet nästan står stilla. Håller med om att det bubblar lite oroväckande på forumet just nu och det är lite tråkigt. Det har varit lite tråkig attityd av någon anledning sedan årsskiftet tycker jag. Mycket onödigt gnäll om det ena och det andra samt onödiga påhopp. Glädjande nog har några av dessa personer inte synts till på forumet på senaste tiden så vi går kanske mot bättre tider.

Det kan faktiskt bli så illa att vi som tillhör seniorerna och tycker att det var bättre förr börjar skriva om hur det var i resandets goda tider med riktig Businessklass på SAS Europalinjer och när det serverades caviar i First på USA bolagen mellan Sverige och USA.

Det hjälper inte heller att moderator hotar med karantän eftersom jag som 70+ redan sitter i karantän i mitt hem ute i skogen och mår ganska gott. Enda mörka molnet just nu är att ginen börjar sina oroväckande. Systembolaget har ännu ingen hemkörning här ute. Det är nu barnen får börja betala tillbaka och ställa lite leveranser på kökstrappan.
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Det kan faktiskt bli så illa att vi som tillhör seniorerna och tycker att det var bättre förr börjar skriva om hur det var i resandets goda tider med riktig Businessklass på SAS Europalinjer och när det serverades caviar i First på USA bolagen mellan Sverige och USA.
Jag kan ha fel men jag tycker mig ha läst, flera, inlägg med just den innebörden här tidigare. Påminn mig nu igen, vem var det nu som skrev dessa??? ;)
 

Alf

Medlem
Jag kan ha fel men jag tycker mig ha läst, flera, inlägg med just den innebörden här tidigare. Påminn mig nu igen, vem var det nu som skrev dessa??? ;)

Du har helt rätt, det gläder mej att du läst vad jag skrivit. Vad som är ännu värre, jag har underlag för mycket mer om det skulle behövas. Men jag skall inte trötta ut forumet med detta utan hoppas på självläkning så det blir samma trevliga forum som jag gick med i för 11 år sedan.
 

Kimmen00

Medlem
Ja det har helt klart blivit mer tjafs och massa totalt onödiga anmälningar för ingenting, allt från bilder/upphovsrätt till vad som är OT eller inte i trådar. Många har snäv och sur syn.. trist utveckling för alla. Hoppas det blir bättre i takt med att världen kommer på fötter igen..
 
Ja det har helt klart blivit mer tjafs och massa totalt onödiga anmälningar för ingenting, allt från bilder/upphovsrätt till vad som är OT eller inte i trådar. Många har snäv och sur syn.. trist utveckling för alla. Hoppas det blir bättre i takt med att världen kommer på fötter igen..
Håller med. Vill klargöra att för mig har det inte med moderatorerna utan medlemmarna i sig göra, som inte har något annat för sig än att anmäla varandras inlägg...
 
Toppen