Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

pljung

Medlem
Var 179 poäng kort från EBG/EBD 10 år i följd, och hade flera flyg bokade innan min period löpte ut. P.g.a. corona blev alla flyg inställda så lösningen blev att köpa 200 baspoäng. Fick idag bekräftelse på att jag nu är Lifetime Gold :) Kanske inte blir någon skillnad i praktiken, men nu med nytt jobb som innebär mindre resor så känns det bra "att vara i mål" :)
 

Johan Hbg

Medlem
Var 179 poäng kort från EBG/EBD 10 år i följd, och hade flera flyg bokade innan min period löpte ut. P.g.a. corona blev alla flyg inställda så lösningen blev att köpa 200 baspoäng. Fick idag bekräftelse på att jag nu är Lifetime Gold :) Kanske inte blir någon skillnad i praktiken, men nu med nytt jobb som innebär mindre resor så känns det bra "att vara i mål" :)
"inte någon skillnad i praktiken"? Om du nu framöver inte blir Guld varje år igen så blir väl skillnaden ändå ganska stor.... :)
 

ZZZebra

Medlem
Bakom betalvägg men verkar vara ok att ansöka om saknade poäng pga inställd flight om man är nära. En smula luddigt, men vad annat att vänta?

SAS EuroBonus – då får du poängen tillbaka för inställd resa | Aftonbladet

Nyfiken men ingen lust att betala för Aftonbladet.

Skriver de om något skäl till att man skulle få poängen trots cancellering? Eller skriver de bara att man kan få det om man har ass-in-seat på en flygning som inte ger poäng och som man blivit ombokad till? Möjligheten till det sistnämnda lär ju knappast vara någon nyhet på detta forum i så fall.
 

Johan Hbg

Medlem
Nyfiken men ingen lust att betala för Aftonbladet.

Skriver de om något skäl till att man skulle få poängen trots cancellering? Eller skriver de bara att man kan få det om man har ass-in-seat på en flygning som inte ger poäng och som man blivit ombokad till? Möjligheten till det sistnämnda lär ju knappast vara någon nyhet på detta forum i så fall.
Det förstnämnda.
 

ssh9721

Medlem
Nyfiken men ingen lust att betala för Aftonbladet.

Skriver de om något skäl till att man skulle få poängen trots cancellering? Eller skriver de bara att man kan få det om man har ass-in-seat på en flygning som inte ger poäng och som man blivit ombokad till? Möjligheten till det sistnämnda lär ju knappast vara någon nyhet på detta forum i så fall.

De säger att om du har en flight kvar till nästa nivå eller behålla befintlig och den har blivit inställd på grund av myndigheters reserestriktioner, då kan man via kundtjänst ansöka om att få de poängen man skulle ha fått.

Kravet är att resan måste vara köpt innan restriktionerna trädde i kraft och endast resor i dagsläget fram till 30:e april.
 

ZZZebra

Medlem
De säger att om du har en flight kvar till nästa nivå eller behålla befintlig och den har blivit inställd på grund av myndigheters reserestriktioner, då kan man via kundtjänst ansöka om att få de poängen man skulle ha fått.

Kravet är att resan måste vara köpt innan restriktionerna trädde i kraft och endast resor i dagsläget fram till 30:e april.

Är väl kanske SAS sätt att tillmötesgå alla de som säger att de inte kan nå sin nivå. Har man bokningar som visar att man faktiskt skulle flyga så ger man ut Statusgrundande poäng (dvs samma som Amex och MC gör, inte Bas/Extra-poäng som man kan flyga för). Kanske inte är helt rättvist för de som ofta bokar med kort framförhållning, men ändå något.

Borde vara ganska enkelt för SAS att hantera och kostar förmodligen betydligt mindre än att allmänt förlänga statusen med 6-12 månader. Det borde ju i så fall omfatta även andra poänggivande Star Alliance-bokningar kan man tycka.
 

Carlos

Medlem
Hej! Tre frågor:

1. Någon som fått bekräftat att de "statuspoängen" som kundtjänst nu stoppar in för avbokade och inställda flyg pga Covid gäller för kvalificering av Lifetime Gold?

2. Hur snabbt efter de sista poängen kom fick ni mail (är det ett mail som kommer?) om att ni klarat Lifetime Gold?

3. Uppdateras Lifetime gold hemsidan automatiskt och instantly när man klarat gränsen eller ligger det någon fördröjning. För tillfället ser det ut som att jag klarat mitt 10e år, men det står fortfarande att jag har ett år kvar högst upp på sidan.
 
Last edited:
Toppen