Senaste nytt

SAS Boeingflotta

varva77

Medlem
SAS tycks nu ha påbörjat utfasningen av de 9 Boeing 737-86N som levererades 2012.
Den här utfasningen har ingenting med den nu uppkomna situationen att göra, utan är en effekt av förnyelsen av flygplansflottan.
Först att lämna är också den som var först in i flottan; den 20 april 2012 anlände LN-RGA, Svarthöfde Viking, Arlanda efter en flight från Seattle via Bergen.
De 9 maskinerna (LN-RGA - LN-RGI) var alltså fabriksnya, men leasades från GECAS och har alltså inte 883-suffix.
De har större delen av sin tid i SAS-flottan flugit för Stockholmsbasen, men har succesivt överförts till Oslo allteftersom nya Airbus 320 har levererats.
Visste inte att de hade så nya Boeing men dessa lär mao flyga för någon annan, är det känt var? Nu kan väl iof saker ha ändrats senaste veckan...
 

TasselT

Medlem
SAS tycks nu ha påbörjat utfasningen av de 9 Boeing 737-86N som levererades 2012.
Den här utfasningen har ingenting med den nu uppkomna situationen att göra, utan är en effekt av förnyelsen av flygplansflottan.
Först att lämna är också den som var först in i flottan; den 20 april 2012 anlände LN-RGA, Svarthöfde Viking, Arlanda efter en flight från Seattle via Bergen.
De 9 maskinerna (LN-RGA - LN-RGI) var alltså fabriksnya, men leasades från GECAS och har alltså inte 883-suffix.
De har större delen av sin tid i SAS-flottan flugit för Stockholmsbasen, men har succesivt överförts till Oslo allteftersom nya Airbus 320 har levererats.
LN-RGA har stått i Rzeszow i Polen i över en månad innan det flögs till Shannon via Zürich. Reparation av något slag som inte gick att utföra ?

/ TT
 
SAS tycks nu ha påbörjat utfasningen av de 9 Boeing 737-86N som levererades 2012.
Den här utfasningen har ingenting med den nu uppkomna situationen att göra, utan är en effekt av förnyelsen av flygplansflottan.
Först att lämna är också den som var först in i flottan; den 20 april 2012 anlände LN-RGA, Svarthöfde Viking, Arlanda efter en flight från Seattle via Bergen.
De 9 maskinerna (LN-RGA - LN-RGI) var alltså fabriksnya, men leasades från GECAS och har alltså inte 883-suffix.
De har större delen av sin tid i SAS-flottan flugit för Stockholmsbasen, men har succesivt överförts till Oslo allteftersom nya Airbus 320 har levererats.
Hur många Boeing finns kvar nu i flottan?
 

KalleSus

Medlem
LN-RGA har stått i Rzeszow i Polen i över en månad innan det flögs till Shannon via Zürich. Reparation av något slag som inte gick att utföra ?

/ TT
I Polen för check (service som vi som inte kör mer än bil säger) och sen till Shannon för omlackering. Om det är till någon ny brukares design eller till helvitt vet jag inte - inte heller vad maskinen gjorde ett par timmar i Zürich.
 

NotRyan

Medlem
LN-RGA har stått på Shannon i elva dagar! Maintenance, målning eller WiFi?

Hur ser hon ut utvändigt, har vi någon spotter på plats?
 
Toppen