toer00
Medlem
Jag har gjort det vid 2 olika tillfällen (gällde Norwegian och Iberia), funkade bra på så sätt att jag fick pengarna tillbaka men vill minnas att det tog flera veckor.
Någon som gjort samma sak med stängda hotell...
Jag har gjort det vid 2 olika tillfällen (gällde Norwegian och Iberia), funkade bra på så sätt att jag fick pengarna tillbaka men vill minnas att det tog flera veckor.
Jag är i samma sits som dig men med ett hotell i Lissabon. Också betalat med SAS Mastercard. Enligt deras hemsida erbjuds jag ombokning till annat datum högst 1 år framåt. Har mailat dom idag om detta, får se vad de svarar......Någon som gjort samma sak med stängda hotell...
Jag är i samma sits som dig men med ett hotell i Lissabon. Också betalat med SAS Mastercard. Enligt deras hemsida erbjuds jag ombokning till annat datum högst 1 år framåt. Har mailat dom idag om detta, får se vad de svarar......
Publicera gärna vad de säger...
Jag har mejlat hotellet i Sevilla och frågat hur de skall kunna erbjuda tjänsten övernattning om landet (Spanien) är satt i undantags tillstånd och hotellet är stängt...
Jag tror att sannolikheten är 7Vad tror ni om sannolikheten att UD kommer förlänga sin avrådan för alla länder den 14/4?
Jag tror att sannolikheten är 7
Vad som händer om 3 veckor i detta tillstånd som världen är i just nu så är det bara onödigt att gissa på saker. Man kan lika gärna gissa på lottonummer just nu, har man tur blir det jackpot, har man otur kammar man noll i sin gissning.
Förvisso inte men du måste ju samtidigt förstå att du ställer en omöjlig fråga, ungefär som ”hur långt är ett snöre?”. Just nu finns det väldigt lite som är som vanligt, väldigt mycket är förändrat. Därför går det inte att svara på din fråga på något rimligt sätt genom resonemang hur det brukar fungera i vanliga fall. Allt är annorlunda nu!Tack. Men jag efterfrågad inte ett stroppigt svar.
Jag hade resa bokad med KLM/AF - ARN-AMS-MAD och MAD-CDG-ARN. Alla flighter förutom AMS-MAD är inställda, utresa nu på lördag. Resan betald med Amex Premium. Jag ringde och kollade med Amex, de säger att eftersom KLM erbjuder voucher så kan Amex inte göra något.