Senaste nytt

6500 välkomstpoäng SJ prio mastercard

intuition

Medlem
What the... Bara för att jag till sist skaffade Prio mastercard för några veckor sedan så kom kampanjen jag väntat på under flera månader...

Skärmavbild 2020-03-11 kl. 15.15.09.png

Betala med SJ Prio Mastercard och samla poäng på allt du köper – SJ

Prova på i 6 månader utan årsavgift, 6 500 SJ Prio-poäng i välkomstbonus vid 5 köp innan 19 april 2020*.

*Erbjudandet gäller för dig som inte har haft kortet de senaste två åren. Välkomstpoängen sätts in på ditt SJ Prio-konto senast 30 april 2020 under förutsättning att du fortfarande har kvar kortet vid poängöverföringen.
 

Tongen2

Medlem
Intressant!
Med risk för rejäl OT nu, men jag leker med tanken och tänker att; tänk om SJ Prio skulle lansera samarbete med Amex också. Egentligen göra en kopia av Eurobonus typ. Undra hur många som skulle nappa på det?
 

Tonton

Medlem
Intressant!
Med risk för rejäl OT nu, men jag leker med tanken och tänker att; tänk om SJ Prio skulle lansera samarbete med Amex också. Egentligen göra en kopia av Eurobonus typ. Undra hur många som skulle nappa på det?

Om förutsättningarna ändrades lite - exempelvis att man kunde boka utlandsresor (alltså med andra tågbolag) så skulle det genast börja bli mer intressant. Jag tror definitivt vi kommer se mer av "Tåglojalitet" framgent. Om man nu kan kalla det "lojalitet" när man egentligen enbart är lojal mot lojalitetsprogrammet.
 
Last edited:

Tongen2

Medlem
Om förutsättningarna ändrades lite - exempelvis att man kunde boka utlandsresor (alltså med andra tågbolag) så skulle det genast börja bli mer intressant. Jag tror definitivt vi kommer se mer av "Tåglojalitet" framgent. Om man nu kan kalla det "lojalitet" när man egentligen enbart är lojal mot lojalitetsprogrammet.
Exakt något i den stilen jag tänker också.
"Den som lever får se".
 

Palazzi

Medlem
Om förutsättningarna ändrades lite - exempelvis att man kunde boka utlandsresor (alltså med andra tågbolag) så skulle det genast börja bli mer intressant. Jag tror definitivt vi kommer se mer av "Tåglojalitet" framgent. Om man nu kan kalla det "lojalitet" när man egentligen enbart är lojal mot lojalitetsprogrammet.

SJ har väl iaf kommit igång i Norge sedan några dagar, och boknings- och poängsystem ska tydligen bli homogent inom kort. Utökar ju helt klart både intjäningsmöjligheter och poängutnyttjande, även om vi har en lång väg att vandra gällande hur långt man kommit inom flygindustrin (många lämnar ju iofs allianser nu) :)
En bättre skandinavisk täckning, och kanske en bit ner i Tyskland, hade ju varit ett bra första steg.

Man får hålla tummarna för att det sker någon form av samarbeten framöver. Flixbus, som iprincip tagit över västvärldens bussmarknad, verkar t.o.m. ha svårt med att knyta till sig enstaka tåglinjer (vilket ligger i nästa expansionsfas). Säger väl lite om hur svår järnvägsmarknaden är... :/
 

Didde

Ny medlem
Hej
Funderar på att skaffa ett SJ Mastercard och funderar hur ni andra upplever det? Är förmånerna så bra om man reser tor sthlm några gånger per år att betala 195kr för svart nivå. Har prio idag på grå nivå och hittar oftast rabatterade resor via Coop mfl om man bokar i god tid.
 

GOTATH

Medlem
Hej
Funderar på att skaffa ett SJ Mastercard och funderar hur ni andra upplever det? Är förmånerna så bra om man reser tor sthlm några gånger per år att betala 195kr för svart nivå. Har prio idag på grå nivå och hittar oftast rabatterade resor via Coop mfl om man bokar i god tid.
Bara så att du är på det klara att man inte blir svart prio för 195 kr :)

Jag har svart prio och MasterCardet sedan några år. Det jag främst saknar är contactless betalning, men annars är det ett bra kort för den pengen.

Stor fördel med MasterCardet är att man tjänar nivågrundande poäng på alla köp vilket gör det enklare att få status (30p/100kr som svart prio). Stor fördel med svart prio är att man kan byta till tidigare avgång samma dag. (Just nu under Corona är dock alla biljetter ombokningsbara)
 

Jönsson

Medlem
Bara så att du är på det klara att man inte blir svart prio för 195 kr :)

Jag har svart prio och MasterCardet sedan några år. Det jag främst saknar är contactless betalning, men annars är det ett bra kort för den pengen.

Stor fördel med MasterCardet är att man tjänar nivågrundande poäng på alla köp vilket gör det enklare att få status (30p/100kr som svart prio). Stor fördel med svart prio är att man kan byta till tidigare avgång samma dag. (Just nu under Corona är dock alla biljetter ombokningsbara)
SJ Prio Mastercard har numera stöd för kontaktlösa betalningar. Du behöver uppdatera ditt kort.

Bara för att vara helt korrekta så kan man också byta till en senare avgång samma dag. ;)
 
Last edited:

Didde

Ny medlem
Idag finns det en uppsjö med kreditkort och nischbankerna börjar komma med rätt så bra erbjudanden både med bonus och ingen valutaväxlingsavgift eller uttagsavgift (om man nu tar ut kontanter). När man väl kommit upp i svart nivå är fördelarna så stora med SJ att det går att räkna hem eventuella "nackdelar" som det har mot andra kort?
 
Toppen