Under april månad har A3 och SAS kommit fram till en överenskommelse där A3:s deltagande i EuroBonus-programmet kommer att upphöra. Detta har flera anledningar.
Till att börja med så skedde en minskning av flygresor redan under 2019 på grund av en ändrad attityd utifrån ett miljöperspektiv. Samtidigt hörde vi även från våra kunder angående A3:s miljöpolicy.
Därefter, och i takt med spridningen av Covid-19 under våren och införandet av ett omfattande flygförbud, har vi därför omvärderat vårt deltagande i EuroBonus-programmet.
Utöver detta har vi även kunnat se att samarbetet med SAS inte heller lockat våra kunder i den utsträckning vi förmodat, och därav blir avvecklandet naturligt för både A3 och SAS.
Du som kund kommer i samband med detta få dina EuroBonus-poäng utbetalda i förtid i en klumpsumma till ditt EuroBonus-konto enligt avtalet för hela bindningstiden. Du kommer att bli notifierad så snart dina poäng utbetalats, och din tjänst hos oss kommer att fortgå som vanligt och påverkas inte av att A3 lämnar EuroBonus-programmet. Du kan alltså fortsätta att använda dina poäng för framtida resor och andra varor på SAS EuroBonus shoppingportal.