Senaste nytt

Problem att ringa Lufthansa just nu?

Europa

Medlem
Är det någon som kommer fram idag? Själv under morgonen satt jag i kö över 1 tim och sedan bröts det och nu är det upptaget så fort man ringer.
 
50 min i kö efter lunch med vedervärdig ljudslinga innan det bara bröts. Provade igen senare och efter 40 minuter kom jag fram för att höra om återbetalning av skatter.
Ringer 077 0111010
 

Europa

Medlem
Tack, det gick bättre med det numret, ca en dryg timma väntan men nu skall allt vara ordnat fixat.
 

Nikje

Medlem
50 min i kö efter lunch med vedervärdig ljudslinga innan det bara bröts. Provade igen senare och efter 40 minuter kom jag fram för att höra om återbetalning av skatter.
Ringer 077 0111010
OT men någon allmän info du kan dela?

Avbokade en Business Saver till Malpensa några timmar efter UDs avrådan 6/3 (13 timmar innan avgång) och inte sett återbetalning av skatter/avgifter ännu. Testat få kontakt via ChatBoten för att inte ta resurser från mer trängande fall men inget svar ännu..
 

Europa

Medlem
Jag avbokade också en Business Saver biljett efter att Lufthansa hade cancellerat bokningen så jag bad om en refund vilket de sa över telefon att det skall komma inom 7-10 bankdagar.
 
OT men någon allmän info du kan dela?

Avbokade en Business Saver till Malpensa några timmar efter UDs avrådan 6/3 (13 timmar innan avgång) och inte sett återbetalning av skatter/avgifter ännu. Testat få kontakt via ChatBoten för att inte ta resurser från mer trängande fall men inget svar ännu..

Inte mer än att vi avbokade Miami-biljetterna pga sjukdom *dagen innan* USA införde sina restriktioner. Det kostade 2 timmar i telefonkön. Biljetterna var som sagt inte avbokningsbara, men iom läkarintyg så får vi 25' tillbaka från Amex (maxgräns vid avbeställning pga sjukdom har jag lärt mig) och med återbetalade skatter går det ganska jämnt upp. Hade vi väntat till "force majeur" inträffade 24 h senare så hade det troligen bara blivit skatterna tillbaka, om ens det.
 

aruba1

Medlem
Ringde LH First line igår kväll. Kom fram efter 1 min. Undrade varför jag ännu inte har fått återbetalt för vår LH First Companion resa som jag avokade 16 dagar tidigare pga inställd flight. Tjejen på kundtjänsten sa att det tar längre tid än normalt och att jag ska återkomma om 14 dagar igen om pengarna inte är återbetala tills dess. Litar förstås inte på kundtjänst, men har någon fått refund?
 

Konto93

Medlem
Jag har en t/r nu i helgen till BCN där alla flyg har blivit avbokade. Jag har sedan i tisdags försökt ringa service center. Varje gång är jag i kö ca 1,5 timme med bakgrundsmusik och sedan avslutas bara samtalet.

Några bra förslag på hur jag kommer i kontakt med Lufthansa?
 

Europa

Medlem
Är det någon som faktiskt har fått pengarna tillbaks på kontot efter avbokning? För mig har det nu gått nästan en månad och inget har hänt, när man ringer till Lufthansa så säger de bara att det är förseningar med utbetalningar och kan inte säga när de förväntas föra över pengarna.
 

rsimon

Medlem
För kännedom ringde jag 077-numret nyss (strax före kl 9.30) och kom fram direkt. Kunde avboka och begära återbetalning för en inställd Business Saver. Allt avklarat på under fem minuter. Jag har fått en bekräftelse på mejl om saken, men fick info att återbetalning kommer ta ”ett par månader”.
 
Toppen