Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

011430121

Medlem
Jag undrar om inte SAS kommer att ställa denna avgång. Har inte kollat hur bokningen är på utresan för denna avgång.
Jag har 1C

99ECFB2D-4FC3-447B-B2D1-E885AEC435CC.png
 

hco

Medlem
medborgare i en annan EES-stat eller som är familjemedlemmar till en sådan person, som behöver resa in i landet för att kunna återvända till sina hem.

Tack! Jag hade inte scrollat ner till faktarutan.

Vad jag oroar mig för är sista bisatsen där, "som behöver resa in i landet för att kunna återvända till sina hem."

Nåja, vi får se hur det tolkas. Förhoppningsvis till fördel för de vars familjemedlemmar behöver resa hit.
 

Jönsson

Medlem
Tack! Jag hade inte scrollat ner till faktarutan.

Vad jag oroar mig för är sista bisatsen där, "som behöver resa in i landet för att kunna återvända till sina hem."

Nåja, vi får se hur det tolkas. Förhoppningsvis till fördel för de vars familjemedlemmar behöver resa hit.
Det är väl samma sak som gäller i Danmark. Dvs man tillåts komma in i landet för att resa direkt vidare till sitt hemland. Ie transfer och genomresa.
 
Har en bekant som flyger med KLM från Indien via Amsterdam till Kastrup imorgon torsdag. Har hört olika vad gäller om svenskar släpps igenom för att komma vidare med tåg till Sverige. De ska ju få lov att komma vidare, men verkar vara skillnad på teori och praktik här. Vad är era erfarenheter?
 

Hachans

Medlem
Har en bekant som flyger med KLM från Indien via Amsterdam till Kastrup imorgon torsdag. Har hört olika vad gäller om svenskar släpps igenom för att komma vidare med tåg till Sverige. De ska ju få lov att komma vidare, men verkar vara skillnad på teori och praktik här. Vad är era erfarenheter?
Du måste bevisa att du ska resa vidare, med exempelvis tågbiljett för att bli insläppt utan problem. Denna kontroll kan ske redan vid boarding i Amsterdam, men sker definitivt i gränskontrollen i Köpenhamn.
 

Tonton

Medlem
Du måste bevisa att du ska resa vidare, med exempelvis tågbiljett för att bli insläppt utan problem. Denna kontroll kan ske redan vid boarding i Amsterdam, men sker definitivt i gränskontrollen i Köpenhamn.

Ifrån London skedde denna vid in-checkning. Utan tågbiljett, eller parkeringskvitto för bil, så fick man inte checka in.
 
Toppen