Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

jumbooze

Medlem
Hotell: Conrad Bora Bora Nui
Bokat: King Lagoon View Suite (billigaste rummet, fem nätter premium reward (128k per natt) och två nätter betalt
Uppgradering: King Overwater Villa
Antal nätter: 7
Status: HHD

Dåligt med awardtillgänglighet här och det var lite surt att behöva betala 128k per natt utan att få femte natten fri. Dock blev vi uppgraderade redan för flera månader sedan enligt appen utan föregående kontakt så det blev bra värde ändå. Just nu lågsäsong (38% beläggning enligt kvinnan som checkade in oss - hon har koll på siffrorna) och riktigt avslappnande här. Bra första intryck!
Lite OT men varför får man inte femte natten? Är det för att det är premium? Skulle vara roligt med en reserapport då jag var tvungen att avboka min resa dit
 

Najk

Medlem
Hotell: Millenium Hilton Downtown New York
Bokat: 1 King Junior Suite
Uppgradering: Nej
Antal nätter: 3
Status: HHD
 

Mangostan

Medlem
Hotell: Hilton Mauritius Resort & Spa
Bokat: Billigaste
Uppgradering: King Grand Deluxe. Lite oklart hur stor skillnad det är mot de billigare rummen. Båda är 43 m2. Möjligtvis att man är garanterad balkong. Kan inte se några rum alls som ser ut att ha dålig utsikt. Bra planerat m a o.
Antal nätter: 9
Status: HHD
När: Mars 2020

Jag reser oftast ensam eller med polare och då är inte sviter så viktiga, men när jag nu hade sällskap så blev det förstås ingen svit. Inser att nio nätter är lång tid och frågade därför efter sjätte natten om det fanns någon möjlighet att testa juniorsviten någon av de sista tre nätterna. Fick idag, näst sista dagen, reda på att det inte är möjligt. Hotellet är knappt halvfullt, så det känns väl lite snopet. Hade nog ett för bra svitår 2019.

I övrigt är jag nöjd med vistelsen och hotellet. Man får som HHD en utmärkt frukostbuffé med färskpressad juice, bacon som för en gångs skull inte är överstekt och segt, väldigt god äggröra, supergoda korvar med ost i samt det mesta i övrigt man kan önska, förutom svenska favoriter.
Man får även varje dag utöver vatten på rummet en kupong som gäller för en valfri cocktail per person med tillhörande "kanapéer". Dessa tilltugg visade sig tyvärr vara samma vårrullar och samosas varje dag, även om de är delikata.
Maten i övrigt är överraskande bra, efter att ha läst en del negativa recensioner. Thaikrogen håller riktigt hög klass! Vi har ätit nästan alla måltider på hotellet och är nöjda.
Negativt: stranden innehåller en hel del vassa, döda koraller så man får se sig för lite. Hotellet har oturen att ligga mitt emellan två små floder/bäckar som för ner sig brunsvarta sediment från bergen, vilket resulterar i en brun sörja utanför hotellet. Även om man lätt kan undvika det genom att gå 500 m längre bort, är det tråkigt att inte kunda bada direkt utanför hotellet. Poolerna är däremot fina. Servicen känns som standard-Hilton. Goda ambitioner med vissa brister i utförandet. 8/10.
 
Last edited:
Hotell: Hilton Hawaiian Village Waikiki Beach
Bokat: Billigaste standard rum
Uppgradering: Ja
Antal nätter: 5
Status: HHD

Bokades med poäng därav slapp jag den blyga resort fee på 50 USD/natt. Fick en sliten tvårumssvit med havsutsikt. Servicen var klockren.
 

Mangostan

Medlem
Hotell: Hilton Sandton, Johannesburg, SA.
Bokat: King guest room (billigaste)
Uppgradering: One bedroom suite with living or dining room.
Antal nätter: 1 (blir nog en till natt)
Status: HHD
När: 20 Mars 2020

Bokade när jag landade på JNB för en timme sen. Uppgraderad med bra mottagande vid ankomst nyss. De förklarade att loungen är stängs tills vidare pga corona och att alkohol ej säljs efter kl 18 i Sydafrika av samma skäl. Går dock att beställa kröken via rumsservice. Hotellet ser lite bedagat ut. Första gången här.
 
Hotell: DoubleTree by Hilton Hotel Minsk
Bokat: King guest room
Uppgradering: Diplomat suite
Antal nätter: 1
Status: HHG
När: 30 Mars 2020

Klart över förväntan.. Stor luftig suite med bra utsikt över gamla stan. HHG/HHD får även complimentary drink vouchers på detta hotell. Frukosten var också riktigt bra.
 

Attachments

  • 6A13D101-77E5-4BA2-85A1-838633192658.jpeg
    6A13D101-77E5-4BA2-85A1-838633192658.jpeg
    100,4 KB · Visningar: 436
  • 0D9118AE-67E4-470A-8FFC-554915DEBF38.jpeg
    0D9118AE-67E4-470A-8FFC-554915DEBF38.jpeg
    93,5 KB · Visningar: 420
  • 16CC1095-B0E7-4311-912E-BDE4EC4C5E81.jpeg
    16CC1095-B0E7-4311-912E-BDE4EC4C5E81.jpeg
    95,3 KB · Visningar: 421
  • A52C02CA-8A7B-4C4A-A177-8F24D1ACA7B7.jpeg
    A52C02CA-8A7B-4C4A-A177-8F24D1ACA7B7.jpeg
    75,8 KB · Visningar: 406

GOTBound

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Bokat: Queen Guest room
Uppgradering: King Junior Suite with view
Antal nätter: 2
Status: HHD

GOTBound Jr. d.y är helnöjda med bäddsoffan i det andra rummet. Jag och Mrs. GOTBound är lika nöjda med att inte behöva ha GOTBound Jr. d.y mellan oss i sängen.

EK
 

Gus

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Bokat: Queen Guest room
Uppgradering: King Junior Suite with view
Antal nätter: 2
Status: HHD

GOTBound Jr. d.y är helnöjda med bäddsoffan i det andra rummet. Jag och Mrs. GOTBound är lika nöjda med att inte behöva ha GOTBound Jr. d.y mellan oss i sängen.

EK
Mat i loungen som vanligt?
 
Toppen