Senaste nytt

Ombokning av SAS Friends & Family biljetter

McFace

Medlem
Med tanke på köerna och alla stackare som desperat försöker komma fram till SAS tänker jag att jag prövar här istället med min mindre tidskänsliga fråga:

Är vi bekanta med hur den s k "fria" ombokningen fungerar i förhållande till F&F-biljetter? Får man vackert räkna med att betala mellanskillnaden vid ombokning?
 

Thornado

Medlem
Fria ombokningen innebär att eventuella ombokningsavgifter tas bort, men fare difference måste betalas, ja. Om du får erbjudandet att boka av resan och få en voucher så är det nog bästa alternativet. Då kan du använda den för att boka om till en annan resa vid någon av de kampanjer som med största sannolikhet kommer när värsta paniken är över (om något av världen finns kvar då...).
 

igelkotten

Medlem
Ombokning av F&F leder nog alltid till en fare difference, eftersom de priserna inte finns normalt (även om samma bokningsklass kan hittas).

Jag försökte boka om en sådan igår på Arlanda service disk. Testade ca 20 datum från maj till oktober och alla hade en fare diff - snällt nog så "validerar" kvinnan i disken biljetten efter att ha talat med sin chef och jag behövde därmed inte betala mellanskillnaden.
 

qwerty

Medlem
Jag försökte boka om en sådan igår på Arlanda service disk. Testade ca 20 datum från maj till oktober och alla hade en fare diff - snällt nog så "validerar" kvinnan i disken biljetten efter att ha talat med sin chef och jag behövde därmed inte betala mellanskillnaden.

Det enda rimliga enligt mig är att de validerar en biljett utan fare difference så länge det inte finns något alternativ inom samma fare.
 

Once56

Medlem
Har precis bokat om en F&F via supporten. Visserligen ”bara” en LLA-ARN, men fick betala fare difference. Gick inte att göra på annat sätt enligt handläggaren. Kan nog bli olika utfall beroende på person har jag en känsla av.
 

Johan Hbg

Medlem
Så kallad "Fare difference" är ju bara trams i sådan här tider. Erbjuder man ombokning, under dessa nya förutsättningar, så skall det gälla alla stolar i en kabin så länge de finns kvar.
Annars är ju "erbjudandet" ganska tunt.
 

DeWi

Medlem
Jag avbokade resa till München då det alltid blev fare difference och tog en voucher istället. Hoppas nämligen att bara denna virus hysteri lagt sig så dyker det upp några bra priser sedan.
 
Toppen