Senaste nytt

Har din Eurobonus resa fått retur flyg inställt efter påbörjad resa?

clarkkent

Medlem
Mitt returflyg på en bonusresa från Bali har ställts in.
Nu hoppas jag kunna boka av returen på denna 2-4-1 Eurobonus bokning

När flyget ställdes in. 11 mars
När skulle flyget gå. 6 april 17.25-22.45
Flygbolag. Singapore Airlines SQ836
Från och till. Singapore - Shanghai
Finns alternativ. Ja
Minsta möjliga försening. 12 timmar 55 minuter via Tokyo
Bästa alternativ. Direkt ger 15 timmar 20 minuter försening
Vill du avboka. Ja
Fick du avboka. Vet inte ännu
Kunde du boka om. -
 

clarkkent

Medlem
Mig vägrade de skicka med Singapore Airlines, kom från högre ort enligt min säljsre. Nu hade jag en SAS biljett från början. 3 ombokningar hittills.
 

Mangostan

Medlem
Igår blev min hemresa avbokad, med automatisk ombokning i SAS-appen till en identisk resa ett dygn senare.
Datum: 2 april, ombokad till 3 april
Ombokning skedde: 12 mars
Bolag: Ethiopian
Sträcka: MPM (Maputo)-ADD-ARN
Typ: bonusresa i C.

Jag har ingen direkt brådska hem, så jag är nöjd med denna lösning. Lär väl inte bli någon allsvensk fotboll ändå om jag blir ytterligare försenad.
 

9lillakatter

Ny medlem
På resande fot med returflight tillbaka till Sverige från Tokyo med Austrian den 27e, bokad med 2-4-1 sedan evigheter tillbaka. Senaste nytt verkar vara att Austrian pausar sin flotta till 28e, alltså ska vårt flyg ställas in (dock inget mail om det än).

vart vänder jag mig när den officiellt ställs in, Austrian eller SAS Tallin? Och kommer vi behöva hitta en ny routing Tokyo-ARN, eller kan man byta till t.ex Bangkok-ARN? Tacksam för svar!
 

Glenn E

Medlem
Det kan gå både med Austrian och med SAS. Har du tur blir du ombokad till en annan bokningsklass då du tjänar poäng
 

glimmare

Ny medlem
Hej!
Jag misstänker att många kommer hamna i denna situationen nu så det skulle vara bra att veta hur detta hanteras av SAS.

När flyget ställdes in:
Befann oss på Nya Zeeland på en AMEX 2 for 1 biljett med Star Alliance när Singapore stängde all transit i mitten av mars
När skulle flyget gå: I slutet av mars
Flygbolag: Air New Zealand, SQ, SAS
Från och till AKL-SIN-LHR-ARN
Finns alternativ:
Fanns inga alternativ med Star Alliance då även USA var stängt för Schengenmedborgare
Minsta möjliga försening
Bästa alternativ Enda alternativet att komma till ARN var att köpa en one way ticket i ekonomi med Qatar, Pris ungefär som en ToR i C!
Vill du avboka: SAS avbokade hela returen och jag har fått ett automeddelande om att man återkommer
Fick du avboka
Kunde du boka om
Fick köpa en helt ny biljett med Qatar, då SAS inte har samarbete med Qatar och således inte kunde boka om.

Vad är era erfarenheter ang ersättning från SAS?
 

Glenn E

Medlem
50 % av poängen och ungefär 50 % av skatterna för en tur och retur resa tillbaka om din resa var betald med SAS poäng
 
Toppen