Senaste nytt

[Business Class] Paris-Sydney 1051€ [Star Alliance]

Lagerman

Medlem
@John Rosenbaum och @Skogi . Jag tror att vi är på något här. Själv behöver jag 13 460 poäng för att rädda EBD med prytpunkt 1/7. BC Grupp-MR kan ju lätt bli aktuellt beroende på hur länge detta elände pågår! :)
 

Buffon

Medlem
Om man bokar detta, hur pass skyddad är man om det fortfarande är kaos i sommar? Rekommenderas det att köpa resan med Amex Premium eller MC ? Det är en bra deal, man skulle vilja ha den om världen fungerar men vill ej sitta där i sommar om det är kaos i asien. Hur hade ni gjort?
 
Om man bokar detta, hur pass skyddad är man om det fortfarande är kaos i sommar? Rekommenderas det att köpa resan med Amex Premium eller MC ? Det är en bra deal, man skulle vilja ha den om världen fungerar men vill ej sitta där i sommar om det är kaos i asien. Hur hade ni gjort?
Funderar om man skall boka den via Amex resebyrå och sen om de blir skit får Amex lösa detta?
 
Jag är inte helt säker men tror denna deal är borta nu, jag hittade min på google flights men där finns den inte kvar längre, billigaste är kring 23,000 SEK under resten av året


Jo hittar för cirka 2000 EUR just nu...... Dock skulle denna resa dra in ca 28-29K baspoäng till SAS Eurobonus. Kan man samtidigt boka en 2 för 1 deal på Lufthansa i First för liknande pris kan man få ut mer poäng.

upload_2020-3-23_21-45-8.png
 
Codeshare med cathay pacific - har du räknat med det i kalkylen för hur många poäng det blir?
Självfallet, är ju rutinerad :D

Air NZ ger ca 11 000 Miles X 2 för J klass på Air NZ ger 200% till Eurobonus. Sen har vi ZRH - SIN på utresan med Swiss ger ca 6400 poäng då bara P klass ger 100% av distans och sist CDG-ZRH-CDG på det är väl 750 poäng per väg.

Cathay benet ger inget till Eurobonus då de är ”operated airline” som gäller, alltså får man inga EB points.
:rolleyes:
 
Toppen