Senaste nytt

Hotelldeals i New York pga Corona?

Jag har en weekend med familjen 30/4-4/5. Bokat Moxy NYC Chelsea via hotels.com för 23 938 kr. Bokade det för säkert 6 månader sen. Nu ligger det ute för 20360kr.

Jag vill gärna bo i liknande kvarter men tänkte att det kanske finns andra bra klipp på hotell just nu som ni andra hittat?

Jag har några bonusnätter via hotels.com så det är att föredra
 

palmen

Moderator
Det är nästan 2 månader kvar och mycket lär hända fram till dess.
Tittar man på hur det var i Hong Kong förra året blev priserna billigare ju närmre i tiden man kom. Om Corona bryter ut ordentligt i USA är det inte helt omöjligt att samma scenario utspelar sig där. Titta på svenska hotell som nu börjar komma med reor relatera till Corona.

Följ utveckling på priser dagligen, boka avbokningsbart då det kan uppstå situationer som gör att ni knte kommer kunna åka.
 

P-L

Medlem
Kanske missuppfattat dig men har inte hotels.com prisgaranti? Har kontaktat dem ett flertal gånger och fått tillbaka mellanskillnaden om jag hittat billigare!
 
Nej, tyvärr, inte i de krokarna.

Jag bodde på Gem Hotel i Chelsea och det var trevligt. När jag gjorde det tog de 349 dollar för två nätter inklusive skatt etc. Har inte budget till så mycket mer.

Kollade Gem hotel och hotels.com ville ha 14800 kr för 4 nätter och två rum.
 
Toppen