Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

BCSkier

Medlem
Det var intressant. För att det är faktisk inte det som står. Det som gäller (har redan testat med en annan bokning) är att om inte priset finns när man ändrar, som är fallet för 2-for-1 så måste man prisa om även om A-klass finns. Jag gjorde en fet eskalering senast och slapp undan.
Nej jag vet, jag var faktiskt lite förvånad, men fick som sagt inte möjlighet att utvärdera till fullo. En "fet eskalering"? Låter som ett tillfälle man velat vara en fluga på väggen när du övertygar kundtjänst att inte behöva betala mellanskillnaden:D (om jag nu tolkade dig rätt).
 

Senator

Moderator
Nej jag vet, jag var faktiskt lite förvånad, men fick som sagt inte möjlighet att utvärdera till fullo. En "fet eskalering"? Låter som ett tillfälle man velat vara en fluga på väggen när du övertygar kundtjänst att inte behöva betala mellanskillnaden:D (om jag nu tolkade dig rätt).
Vi lämnar eskaleringen till en annan gång. Är flighten inställt? Det ändrar förutsättningarna. Min är inte än.
 

Flying Finn

Medlem
Ett tillägg redan nu: frakttrafiken fortsätter och undantagsläget kommer att vara fram till mån 13 april. Så på tisdagen efter påsk skulle riksgränsen vara öppen igen som normalt, om inte regeringen beslutar om en förlängning. Efter det är ni igen välkomna att åka med Finlandsbåtarna på spritkryssning. :)

EDIT: Inlägg ändrat av moderator. MVH, Senator
 
Last edited by a moderator:

Atom

Medlem
Rapport från Kastrup, passerade idag kontrollerna. Var en helt vanlig passkontroll, svenska och danska medborgare fick ställa sig i samma kö. Fick en kontrollfråga när jag skulle till Sverige, utöver kön som tog tid var det inte så farligt. Myndigheterna säger till alla att hålla 1 meters avstånd på flygplatsen.

Från min destination i tyskland kollade LH-personalen i SAS gate upp så att det var säkert att jag skulle hem till Sverige.

Kanske kan detta inlägg lugna någon som är på väg hem i Europa genom Kasturp.

Resan i sig kanske förtjänar en reserapport=) Får se!
 

Ping

Medlem
Det finns en del fördelar med att flyga nu:
Mycket plats för en själv på flygen och loungerna, inga köer för boarding, ingen trängsel i storstäderna, avbokningsbara flyg och hotel på många bolag trots billigast biljett, låga priser på hotel och flyg.
DSC_1598.JPG


Dock svårt att få tag i flygbolag och extremt mycket inställda flyg med kort varsel och stängda gränser.
DSC_1603.JPG

Får hoppas det går över snart annars är det nog många flygbolag som går under.
 
Ett tillägg redan nu: frakttrafiken fortsätter och undantagsläget kommer att vara fram till mån 13 april. Så på tisdagen efter påsk skulle riksgränsen vara öppen igen som normalt, om inte regeringen beslutar om en förlängning. Efter det är ni igen välkomna att åka med Finlandsbåtarna på spritkryssning. :)

P.S. Intressant att det blir en vänsterregering med Vänsterförbundet och De Gröna, som tar i bruk beredskapslagen (kan t.ex. beslagta mina kontanter och Avios, och så även min bil), när normalt ses det väl som att deras motsatta politiska attityder är anknutna till sådana här teman. ;)
Hårt slag för alla ålänningar.
 
Toppen