Senaste nytt

Inställda resor under Coronaepedemin - vad göra istället?

Homer

Medlem

Thornado

Medlem
Har funderat på att plocka ut lite hotellpoäng om det går och ha en liten Staycation i en stad i närheten eller på cykelavstånd. Känns ovanligt att hålla sig hemmavid för länge :cool:

Jag vet inte vad det är för hotellpoäng du har, men jag skulle gissa att det antagligen finns en hel del hotell som kan erbjuda rätt så bra erbjudanden nu för betalda nätter, så kanske bättre värde att spara poängen till mer normala tider. Till exempel så kanske du kan kolla på någon av alla de herrgårdar/konferensanläggningar som ligger en liten bit utanför Stockholm (och även liknande i många andra städer). Om de fortfarande håller öppet så är det nog extremt tacksamt från deras sida att få in ett litet extra pengatillskott i kassan. Dessa ställen ligger dessutom oftast lite mer lantligt till, så från att smittoriskperspektiv så gissar jag att det åtminstone är mindre riskabelt att ta egen bil (eller cykel) dit och i stort sett bara träffa incheckningspersonalen och sen bara koppla av i sitt rum och ta promenader i omgivningen än att gå till jobbet och äta lunch där (om man inte redan jobbar hemifrån). Man får väl dock räkna med att det är troligt att utbud på frukost och liknande är något begränsat.

När jag var ung spelade jag en del datorspel och jag minns att det fanns flight simulator-spel då. Finns det inte något liknande spel nu för tiden, fast istället för att sitta bakom spakarna och styra planet så sitter man i förstaklass och njuter?

Inte datorspel, men igår visades Up in the Air med George Clooney på TV, så jag såg den och försökte leva mig in i flygandet den vägen. Finns säkert på Netflix eller annan liknande tjänst också.
 

Fidde

Medlem
Nu är ju ett perfekt tillfälle att utöka sin spend på sina kort. Det finns flera som ber om hjälp med inköp, gör en god gärning, få poäng och kom närmare en voucher på köpet. Beroende på hur mycket tid man har över så kan det ju bli en del pengar genom korten.
 

Hachans

Medlem
Själv tänkte jag stanna hemma och spara pengar! ;) Förutom möjligen kostnaden för streamingtjänster som skjutit i taket på sistone.

Annars rekommenderas utomhusliv. Det finns massor av roliga små vandringsleder och liknande runt om i naturreservat. Gör en termos kaffe och gå ut. Bemästra någon ny maträtt hemma eller baka. Skura badrummets fula skarvar kan man också göra. Organisera om garderoben kanske.
 
Toppen