Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Vindpilen

Medlem
Noob fråga, men när jag hittar biljetterna på ITA matrix så har jag svårigheter att hitta dom i verkligheten ?

Det finns en del problem med vissa bolag som verkar ha en del "phantom inventory" som ligger kvar trots att det inte finns bokningsbart längre. Har inte gjort omfattande research om det men har ofta haft problemet med Turkish Airlines och på senare tid även med LOT. Skulle ev kunna vara något liknande med de fares du hittat.

Har också haft svårt med detta ibland, ex. med biljetter där det är övernattning. Tror som @Canadien skrev att det är bäst att ringa flygbolaget då och boka via telefon. Kostar ofta runt 30 Euro men det kan ju vara en relativt liten kostnad jämfört med att tvingas boka en helt annan biljett eller rutt.
 

MrMadsen

Medlem
Hello!

Behöver lite hjälp här.
Har trollat runt i forumet, men det är inte superenkelt att hitta, så ställer frågan här istället.

Har hittat en resa med ITA Matrix'en, CPH - SIN, med LOT i L-klass.
Enligt SAS så sak jag få 100% points i L-klass.. min fråga är mer, hur mycket points är det? :eek:

Frågar för jag behöver points för att behålla guld. Vill inte brännas på points insamling när jag ändå ska åka så långt :)

För framtida referenser, vart kan man se hur mycket points man får, dvs hur ser man/räknar man det, så slipper ni att jag någonsin frågar igen :)

Denna resa:
Screenshot 2019-09-13 at 16.15.57.png
 

jumbooze

Medlem
Hello!

Behöver lite hjälp här.
Har trollat runt i forumet, men det är inte superenkelt att hitta, så ställer frågan här istället.

Har hittat en resa med ITA Matrix'en, CPH - SIN, med LOT i L-klass.
Enligt SAS så sak jag få 100% points i L-klass.. min fråga är mer, hur mycket points är det? :eek:

Frågar för jag behöver points för att behålla guld. Vill inte brännas på points insamling när jag ändå ska åka så långt :)

För framtida referenser, vart kan man se hur mycket points man får, dvs hur ser man/räknar man det, så slipper ni att jag någonsin frågar igen :)

Denna resa:
Visa bifogad bild 97447
Hej,
Du kan använda Where to Credit | Calculator
Det är ingen garanti att den visar rätt alltid.
Var ser du att det är L klass?
 

danielhog

Medlem
Hello!

Behöver lite hjälp här.
Har trollat runt i forumet, men det är inte superenkelt att hitta, så ställer frågan här istället.

Har hittat en resa med ITA Matrix'en, CPH - SIN, med LOT i L-klass.
Enligt SAS så sak jag få 100% points i L-klass.. min fråga är mer, hur mycket points är det? :eek:

Frågar för jag behöver points för att behålla guld. Vill inte brännas på points insamling när jag ändå ska åka så långt :)

För framtida referenser, vart kan man se hur mycket points man får, dvs hur ser man/räknar man det, så slipper ni att jag någonsin frågar igen :)

Denna resa:
Visa bifogad bild 97447
Här finns en bra guide: https://www.businessclass.se/forum/threads/hur-många-eurobonuspoäng-tjänar-jag.11654/

Det är baserat på flugna miles :)
 

SimonXYZ

Medlem
ITA Matrix visar inte alltid rätt tillgänglighet, vilket kan vara bra att ha i tankarna nu i ombokningstider. Den ser ut att missa married segments när de begränsar tillgängligheten. Jag har dock inte noterat samma sak när married segments ökar tillgängligheten.

Jag märkte detta när jag har försökt boka om en resa mha resebyrån. Jag hittar platser via ITA Matrix, men resebyrån kan inte se dem i deras system, när jag sedan går in och kollar i ExpertFlyer bekräftar den det som resebyrån ser.

T.ex. här "hittar" ITA Matrix platser i A på CPH-ZRH-BKK

Screenshot 2020-03-15 at 13.01.38.png


medan EF visar detta
Screenshot 2020-03-15 at 13.00.26.png


söker jag däremot på ZHR-BKK så finns platser i A
Screenshot 2020-03-15 at 13.01.23.png
 

Homer

Medlem
a band of dedicated Google “20% time” volunteers has been working to rewrite Matrix using newer web technologies like Angular, while aiming to preserve most of the existing functionality. You can now try out the new Matrix at the following url:

Use the new Matrix to search for itineraries with the control and power you are used to, including routing and extension codes, calendar searches, filters, and time-bars to visualize the resulting options.

Use the Send Feedback link right from the new Matrix to tell us what works and what does not. We read all the feedback we receive.

The Matrix Crew


https://partnerdash.google.com/apps/matrix/search


Diskussion om förändringarna från post 2040 och framåt
FlyerTalk Forums - View Single Post - ITA Software Matrix Airfare Search Consolidated Information and Help Thread
 
Toppen