Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Resetokig

Medlem
Trumps förbud verkar inte ha kickat igång ännu?
dbcded5f4a0b2fdd02a2c6d9cebe1685.jpg
Nope ska ske imorgon vid midnatt.
 
Skulle behöva akut tips och/eller råd!

Har en bokning med Austrian imorgon bitti Stockholm - Wien. Flighten är inte inställd (ännu). Har försökt nå dem via telefon för ombokning flera gånger men inget svar. Har mailat men såklart inte fått svar. Något råd hur man kan nå dem för att boka om (eller av - skatterna) innan imorgon bitti?
@Sander Ombokningsdelen på SAS hemsida laddas inte, blir time-out hela tiden. I alla fall här i Bryssel.
När jag kopplade upp VPN till Japan, då kom jag fram och kunde boka om.
Kanske värt ett försök?
 

Homer

Medlem
Trumps förbud verkar inte ha kickat igång ännu?


Effective Date. This proclamation is effective at 11:59 p.m. eastern daylight time on March 13, 2020. This proclamation does not apply to persons aboard a flight scheduled to arrive in the United States that departed prior to 11:59 p.m. eastern daylight time on March 13, 2020.
Termination. This proclamation shall remain in effect until terminated by the President.
 
Har en påskresa inbokad till Hamburg i påsk för att hälsa på vänner. Men frugan vill inte åka.. Ser ut som att man får boka om den till nåt datum innan november gratis Då är kruxet att vi har ingen aning om när vi kan åka dit och vännerna ska vara lediga. Så funderar på att skita i att boka om den och hoppas att SAS ställer in flyget så att man får tillbaka slantarna.. Dock så är ju flighten på skärtorsdagen. Känns väl som att det är en dag de skulle kunna skramla ihop en del passagerare..
 
Har en bokning för hela familjen (2 vuxna, en 3åring och en 1åring) gjord innan årsskiftet med 2st Amex-vouchers till Bali i oktober i år. Mellanlandning i Istanbul på vägen dit och mellanlandning i Singapore och Bryssel på vägen hem. Funderar på hur vi ska göra. Ena vouchern gick ut vid årsskiftet. Vad gäller nu hos SAS, får man avboka och få tillbaka pengar, poäng och vouchers? Omboka?
 

Tonton

Medlem
Har en bokning för hela familjen (2 vuxna, en 3åring och en 1åring) gjord innan årsskiftet med 2st Amex-vouchers till Bali i oktober i år. Mellanlandning i Istanbul på vägen dit och mellanlandning i Singapore och Bryssel på vägen hem. Funderar på hur vi ska göra. Ena vouchern gick ut vid årsskiftet. Vad gäller nu hos SAS, får man avboka och få tillbaka pengar, poäng och vouchers? Omboka?

Jag är tämligen säker på att inga specialare gäller för er.

1. inga flyg är inställda
2. Inga resebegränsningar gäller för Er
3. Det är lååååååångt fram i tiden.

Vill ni avboka nu, så skulle jag räkna med att ni får betala avgiften på 450 SEK per person. Vill ni göra en ombokning så får ni betala 150 SEK samt måste använda en ny voucher. Allt annat är ren tur och att ni "glider på en räkmacka".
 
Har en bokning för hela familjen (2 vuxna, en 3åring och en 1åring) gjord innan årsskiftet med 2st Amex-vouchers till Bali i oktober i år. Mellanlandning i Istanbul på vägen dit och mellanlandning i Singapore och Bryssel på vägen hem. Funderar på hur vi ska göra. Ena vouchern gick ut vid årsskiftet. Vad gäller nu hos SAS, får man avboka och få tillbaka pengar, poäng och vouchers? Omboka?
Förstår jag dig rätt om du ska åka i oktober? Oerhört mycket kan hända tills dess. Vänta och se är mitt råd.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen