Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

nissefalk

Medlem
Har en familjeresa inbokad (bokad via ticket.se) och biljetten är utställd via Lufthansa eller United (osäker just nu)

Stockholm - Fort Lauderdale 10 apr via (Frankfurt & Washington DC)
Fort Lauderdale - Stockholm 17 apr (via Washington DC & Frankfurt)

I och med att utresan är om 29 dagar (Trumps travel ban från Europa är 30 dagar) så lär detta inte vara möjligt.

Tror ni jag kommer att kunna få biljetten återbetald?
Tror ni man kan boka om denna till annat datum? (Juli skulle funka för oss också)
Andra tips?

Det man kan göra nu är ju att vänta, antingen så kommer ni iväg eller så ställs flygen in och då får ni med all säkerhet pengarna tillbaka, förmodligen skulle flygbolaget hellre se att ni åker senare så de får behålla det ni betalat för biljetterna.

Idag eller de närmaste dagarna lär det inte blir någon riktig klarhet i vad som gäller för er, som sagt, bara att vänta och se just nu.
 

011430121

Medlem
Ja, det här blev ju lite spännande. Befinner mig i Mexiko. Har en t.o.r. Amex 2-4-1 bokning, med hemresa via USA med United.

Någon som kan sia om hur det kommer lösa sig? Är det försäkrignsbolaget, SAS eller United jag skall kontakta?
Från USA är det väl inga problem, United kommer flyga, ev kanske de drar ner på några avgångar.
United kommer att flyga Amerikaner från Europa till USA.
 

FilipJ

Medlem
Tydlig påverkan för min och sambons del nu i och med att inrikesresa för att hälsa på familj nu behövde avbokas. De kände sig otrygga på grund av alla äldre de har kring sig, vilket jag såklart har full förståelse för.
 

Shoreline

Medlem
Toppen