Robert flysas
Moderator
Jag skrev så det lät så ser jag nej, tyvärr, även om pilot var drömmen när jag var liten - eller läkare - blev det annan inriktning
Observera trådens namnSK520 idag 29/2. Oklart varför - jag misstänker låg beläggning?
Sedär! Flög henne på en av dom första flighterna mellan Arlanda och Kastrup som ung flightspotter. I början var registreringen SE-REA, också Sas allra första A340.Då har LN-RKF precis kastat in handduken
LN-RKF - Airbus A340-313 - SAS - Flightradar24
Med den tidtabellen måste det innebära att maskin (och besättning) övernattar i New York.En fråga. Visste inte vilken tråd jag skulle fråga under... SAS har en flygning som går till USA
Är det så att kärran stannar på EWR under natten och samma besättning kör hem den dagen efter igen?
Visa bifogad bild 107878
Krävs kanske extra tid för turnaround när det ska städas mer och Newark har mindre personal?Med den tidtabellen måste det innebära att maskin (och besättning) övernattar i New York.
Hittills har SAS flugit dagligen mellan Stockholm och New York och då har ju maskinen återvänt samma dag - och besättningen ett dygn senare.
Krävs kanske extra tid för turnaround när det ska städas mer och Newark har mindre personal?