Senaste nytt

SAS mars 2020 - inställda flyg inom Europa

Arv

Medlem
+1 på mitt flyg 13/-15/3 ARN-TXL
Dock ej möjlig att omboka. Svårt att tolka om den ev. kan bli inställd eller om den är på väg att bli det.
 

011430121

Medlem
Jag har 3 SAS bokningar inom Europa i mars alla har fått ”rödmarkeringen” om att den kan bli inställd, ändrad.
 

mha321

Medlem
Jag har fått den på allt utanför Sverige.

Däremot har innehållet nyligen ändrats från "Möjlig störning" till att nu säga "Ombokning möjlig". Verkar ha gjort det på samtliga (oberoende av om de är i Plus eller Go).

Det kanske gick lite fort när de satte texten...
 

GOTBound

Medlem
Jag har fått likadan text "Ombokning möjlig" istället för "Möjlig störning" som det stod tidigare, detta gäller en flygning GOT-CPH-LHR.

EK
 
Jag fick en ombokning där två ben blev på senare flyg. Inte optimalt men jag förstår att trafiken påverkas. På SAS sida går det dock att boka biljetter på de ursprungliga flight No jag hade. Är det en bugg?
 

011430121

Medlem
Jag har försökt att ändra en april bokning men vilket datum jag söker på så kommer en text ” vi hittar ingen avgång på valt datum”
 

Jonas F

Medlem
Vad är det som avgör om man får möjligheten omboka biljetten smidigt direkt på hemsidan och när man måste ringa in? Här har jag en bokning till Nice i slutet på Mars som har blivit ombokad till en tidigare avgång på mellanlandningen till Köpenhamn.

Det hade ju varit smidigt om jag hade kunnat boka om den till direktflyget som går samma dag. Alternativt haft möjlighet att flytta den till i höst istället med de nya generösare ombokningsmöjligheterna. Men som texten högst upp indikerar är det ju inte möjligt att göra på hemsidan utan man måste ringa. Det var likadant även innan tidtabellsändringen så det är inte den som ställer till det. Kan det vara för att det är Friends and Family-bokat?

E8DE8EB9-EF55-4950-B228-79765B544592.jpeg
 

011430121

Medlem
Jag har försökt att ändra en april bokning men vilket datum jag söker på så kommer en text ” vi hittar ingen avgång på valt datum”
Jag försökte idag att boka om via hemsidan, men fick samma svar, ringde SAS.
En mycket trevlig person svarade och knappade in bokningsreferensen och svarade det är en F&F biljett och de är andra regler för dem.
Jag undrade vad det är för regler på denna resa i Plus biljett till Berlin som jag har betalt 1714kr, den går att avboka för 650 kr eller ja erbjöds att boka om till en kostnad av mellan skillnaden och ombokningsavgiften kostade ingen just nu det skulle bli ca 750kr för ombokningen
Jag tackade nej och hoppas SAS ställer avgången då blir det ju inga extra kostnader.
 

mano81

Medlem
Jag ringde precis själv in för att boka om en resa jag har tillHelsingfors imorgon. Men den var också köpt på F&F så det fick jag inte. Hon jag pratade med sa att det var olika fares och att det inte gick att flytta hur som helst. Ska det vara så här?
 
Toppen