Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

palmen

Moderator
Undrar om det kommer en ny 2 för 1 kampanj LH Group i kölvattnet till Corona. De behöver ha igång sin business....
Dessa kampanjer har ju kommit i stort sett under hela förra året och början på 2020, men start från olika städer.
Jag skulle gissa att det med största sannolikhet kommer igen när allt går tillbaka till "vanligt" igen.
 

Senator

Moderator
Undrar om det kommer en ny 2 för 1 kampanj LH Group i kölvattnet till Corona. De behöver ha igång sin business....

Skulle inte tro det. Man får ju inte ens någon ny när man avbokat en resa med en 2-4-1 som utgått vid årsskiftet. Det erbjuds bara en förlängning till 31 mars om det är ett drabbat område. Jag har en bokning till LAX i början av april som jag avser avboka pga Corona och det blir väl inte ens en förlängning av giltighetstid på vouchern eftersom USA inte räknas som drabbat område.

Nu pratar ni nog om olika saker. Elos menar nog kampanjer med bra priser av typen åk två betala för en, på vanliga köpta biljetter. Inte Amex 2-4-1.

Exakt. Borde stimulera köp....

Min hypotes är att vi kommer se massor av "Keynesianska" erbjudanden NÄR resebolagen anser chanserna för problem är minimala. Att göra det nu för en oviss tid NÄR denna situation är under kontroll skapar nästan mera problem i fall resenärer skall boka av/om.

Frågan är efter 30% börskrasch vem har stålar :oops:
 

ELOS

Medlem
Seatmap ikväll på flyget från London med SK....

upload_2020-3-10_15-13-34.png
 
Man hör inte så mycket om Singapore och Australien ,eller dom andra Asiatiska länderna runt omkring,sitter lungt i båten och hoppas på att vi kommer i väg i maj.........så vida........
 

Migato

Medlem
Har köpt ARN-Malaga i slutet av April för 1400 SEK/person. Fri ombokning på Norwegian just nu. Får se hur Coronaviruset utvecklar sig i Spanien. Just nu ca 500 smittade.
 
Toppen