Senaste nytt

31 grader i mars - Conrad Bora Bora Nui med Hiltonpoäng

taxvalp

Medlem
Grym rapport, tack!

Som du skriver så är det dyrt där, men kostar verkligen en upphämtning med båt 13000 SEK eller har det smugit in en nolla för mycket? Annars låter det grymt dyrt, också med tanke på vad flyget från SF kostade. Att lägga till en trerätters middag kostade 10300 XPF skrev du, vilket är drygt 900 SEK. Vilket får anses dyrt men ändå rimligare än båtturen.

Du har rätt, en nolla för mycket i båttransferpriset. Alltså kring 1300 SEK per person t/r. Går tyvärr ej att ändra originalinlägget längre. Helpensionspriset är rimligt om man på franskt manér tycker att en middag är tre rätter - annars inte. Dessutom ”låser” man ju sig till att äta på resorten så mig lockar det inte.
 
Last edited:

RonnieK

Medlem
Tack @taxvalp ! Jag orkade inte skriva en liknande recension från Bora Bora men jag tycker du sammanfattade det bra :)

Vi var där i maj förra året under högsäsong och delade upp vistelsen i en Horizon View Villa (högst uppe på land) samt i en King Overwater Villa (uppgraderade med pengar till den sista tillgängliga på plats).

Det som jag tycker var mindre bra:
* Flugor. Massvis av flugor, speciellt på frukosten. Överallt. Riktigt irriterande!
* Servicen haltade rejält. Ofta slö service och fel mat/dryck levererad. Mycket språkförbristningar med den inhemska personalen som knappt talade engelska. Hade vi kunnat franska hade det förstås gått mycket bättre men man förväntar sig att personalen ska kunna bra engelska på ett Conrad-hotell.
* Fick inga hiltonpoäng för spend. Jag har läst många rapporter om detta på Flyertalk innan så jag tog upp det specifikt vid utcheckning och blev försäkrad om att poäng skulle komma. Icke sa nicke, det tog 5 månader och många mail/Twitter innan jag fick poäng retroaktivt. Tyvärr kan de ej dela ut baspoäng i efterhand så det kan påverka status samt life-time status.

Saker som var bra/bättre:
* Fina moderna villor. Bättre än Rangali.
* Bra snorkling direkt vid vattenvillorna.
* God mat och dryck. Sushi-stället blev vår favorit, synd att ni missade det.

Jag åker gärna tillbaka. Det som talar emot är standardrummen som man får för poäng, de är ingen höjdare. Ska man chansa på en bra uppgradering så får man åka under lågsäsong.
 

taxvalp

Medlem
Tack för uppdatering, @RonnieK !

Flugorna var inget större problem, det var någon form av levande ljus vid frukten på frukosten som höll dem på avstånd. Jag var orolig för poängen efter att ha läst andra rapporter men i morse trillade en summa poäng in på kontot. Möjligen kan det vara bara för de betalda nätterna, ska dubbelkollas.

Håller med dig om servicen, alla vi träffade talade dock acceptabel engelska. Vi talar båda franska (en av oss felfri, en på turistnivå) men det kunde ibland förvirra mer än det underlättade. Lösningen blev att tala franska till frukost (där det var bättre service) och amerikansk engelska vid poolbaren på eftermiddagen...
 

LPC123

Medlem
Ända sedan den gamla goda filmen Young Blood så har Bora Bora varit på min bucketlist :) Minns jag fick gå till biblan och slå upp Bora Bora efter att tränaren i filmen sa att spelarna var bortskämda och att nästa sak dom skulle vilja ha var eget hus på Bora Bora :). Har varit på Fiji 2ggr men har Bora Bora kvar. Blev ännu mer sugen efter läst din recension. Tackar för den.
 

Gus

Medlem
Jisses så läckert! :) Jag var nära att åka dit för två år sedan men det blev cook-öarna istället pga priset, nu ångrar jag mig :D.

Finns det canoe-breakfast på hotellet? Att personalen kommer med frukost till villan i en kanot samtidigt som en kvinna med bh av kokosskal spelar ukulele?;)
 

palmen

Moderator
Du har rätt, en nolla för mycket i båttransferpriset. Alltså kring 1300 SEK per person t/r. Går tyvärr ej att ändra originalinlägget längre. Helpensionspriset är rimligt om man på franskt manér tycker att en middag är tre rätter - annars inte. Dessutom ”låser” man ju sig till att äta på resorten så mig lockar det inte.
Höll på att sätta ölen i fel strupe när jag läste priset för båten, har uppdaterat det nu.
Kul att de har lokal öl också, sånt ska alltid premieras.

Tack för rapporten, nu blir det ju svårt att välja om man ska sikta på Koh Samui, Bora Bora eller Maldiverna för mina poäng.
 

aruba1

Medlem
Tack för bra rapport och fantastiskt fina bilder. Efter besök på Conrad Rangali står CBBN helt klart på vår bucket list.
 

RonnieK

Medlem
Tyvärr finns det inget ”husrev” att simma till om man vill snorkla på djupare vatten men djurlivet nära land höll oss sysselsatta i en vecka utan problem. Vill man ha mer avancerad snorkling eller dykning finns det förstås utflykter. Jag tog tyvärr inga undervattensbilder, den vattentäta Iphonen kostade drygt 6000 kr att reparera förra gången jag provade...
Då kan jag hjälpa till :) Vi såg dessa eagle rays flera gånger utanför vår vattenvilla:

Rekommenderar att ta en av turerna som anordnas om man vill se lite mer "spännande" saker, exempelvis snorkla med hundratals rev-hajar och stora rockor:

Lite på gränsen läskigt att snorkla med citronhajar, speciellt att simma ner och klappa dem på ryggen:
 

Tonton

Medlem
Då kan jag hjälpa till :) Vi såg dessa eagle rays flera gånger utanför vår vattenvilla:

Rekommenderar att ta en av turerna som anordnas om man vill se lite mer "spännande" saker, exempelvis snorkla med hundratals rev-hajar och stora rockor:

Lite på gränsen läskigt att snorkla med citronhajar, speciellt att simma ner och klappa dem på ryggen:

Wow. Man blir ju inte mindre sugen på att åka nu...
 
Toppen