Tack
@taxvalp ! Jag orkade inte skriva en liknande recension från Bora Bora men jag tycker du sammanfattade det bra
Vi var där i maj förra året under högsäsong och delade upp vistelsen i en Horizon View Villa (högst uppe på land) samt i en King Overwater Villa (uppgraderade med pengar till den sista tillgängliga på plats).
Det som jag tycker var mindre bra:
* Flugor. Massvis av flugor, speciellt på frukosten. Överallt. Riktigt irriterande!
* Servicen haltade rejält. Ofta slö service och fel mat/dryck levererad. Mycket språkförbristningar med den inhemska personalen som knappt talade engelska. Hade vi kunnat franska hade det förstås gått mycket bättre men man förväntar sig att personalen ska kunna bra engelska på ett Conrad-hotell.
* Fick inga hiltonpoäng för spend. Jag har läst många rapporter om detta på Flyertalk innan så jag tog upp det specifikt vid utcheckning och blev försäkrad om att poäng skulle komma. Icke sa nicke, det tog 5 månader och många mail/Twitter innan jag fick poäng retroaktivt. Tyvärr kan de ej dela ut baspoäng i efterhand så det kan påverka status samt life-time status.
Saker som var bra/bättre:
* Fina moderna villor. Bättre än Rangali.
* Bra snorkling direkt vid vattenvillorna.
* God mat och dryck. Sushi-stället blev vår favorit, synd att ni missade det.
Jag åker gärna tillbaka. Det som talar emot är standardrummen som man får för poäng, de är ingen höjdare. Ska man chansa på en bra uppgradering så får man åka under lågsäsong.