Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Just nu på Kastrup, betydligt färre människor än vanligt. När jag kom upp i loungen så var ett flertal platser lediga, ett av de högre borden var helt tomt. Jag gissar att det är företags uppdaterade resepolicies som har effekt.
 

RickardG

Medlem
Landade precis i Köpenhamn från Newark. En av passagerarna fick andningssvårigheter och var helt utslagen, fick hämtas med ambulans. Säkert något helt annat än Corona, men det var tydligt att alla runtomkring var på helspänn.

Newark var väldigt lugnt. Inga särskilda åtgärder gällande Corona vad jag kunde se. Buffé som vanligt i Lufthansa loungen. Även i New York var allt precis som det brukar, även efter att undantagstillstånd utlystes.
 

011430121

Medlem
Austrian har i dag ställt de två första avgångarna OS311, OS313 mellan VIE-ARN returerna är naturligtvis även de avlysta.
OS 315 ändrat från Embrear till en A320
 
D

Deleted member 30163

Guest
Travelers from the following countries are now ineligible to enter Qatar:
  • Bangladesh
  • China
  • Egypt
  • India
  • Iran
  • Iraq
  • Lebanon
  • Nepal
  • Pakistan
  • Philippines
  • South Korea
  • Sri Lanka
  • Syria
  • Thailand
The decision affects all individuals intending to enter from these countries, including visas upon arrival, those with a residence or work permit, and temporary visitors.
 
  • Gilla
Reactions: pep

NotRyan

Medlem
Travelers from the following countries are now ineligible to enter Qatar:
  • Bangladesh
  • China
  • Egypt
  • India
  • Iran
  • Iraq
  • Lebanon
  • Nepal
  • Pakistan
  • Philippines
  • South Korea
  • Sri Lanka
  • Syria
  • Thailand
The decision affects all individuals intending to enter from these countries, including visas upon arrival, those with a residence or work permit, and temporary visitors.
Gäller det bara inresa i landet eller även transfer på Hamad International?
 

Agö

Medlem
Just nu på Kastrup, betydligt färre människor än vanligt. När jag kom upp i loungen så var ett flertal platser lediga, ett av de högre borden var helt tomt. Jag gissar att det är företags uppdaterade resepolicies som har effekt.
Ja, CPH gick själva ut med en uppgift om ett fall på nästan osannolika 33 %.

Københavns Lufthavn oplever et markant fald i antallet af passagerer, der flyver til og fra Danmark.


Ifølge lufthavnen er der i øjeblikket tale om et fald på 33 procent, i forhold til hvad man ellers havde forventet for årstiden.


Det sætter Københavns Lufthavn under et »stærkt pres«, siger administrerende direktør Thomas Woldbye.


»Vi oplever en hidtil uset reduktion i antallet af passagerer. Alt det her bliver påvirket dramatisk, og det er sket meget, meget pludseligt.«

Passagerflugt: Lufthavn har ikke set lignende siden Anden Verdenskrig
 

Fredde18

Medlem
Hade jag haft en 2-4-1 till hade jag tagit familjen till USA över påsk. Flera destinationer med 4 award-platser i business finns tillgängliga med SAS. Med stor sannolikhet i spåren av Corona...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen