Senaste nytt

Hur får ni upp spenden på amex?

Tongen2

Medlem
Tricket om att betala resa åt annan ger ju dig bra spend men vännerna får väl inget försäkringsskydd såvida de inte då måste köpa till försäkring?
Känns för deras skull sub-optimalt?
Japp. Men i mitt exempel så är det 99% prylar och produkter, och inte resor, som jag betalar åt polarna. Men precis, dom får se till att ordna med försäkring för sig själv på ett eller annat vis. Det framgår i "mina muntliga villkor" till min "förmånliga finansiering" så att säga :p;)
 

GOTBound

Medlem
Min strategi är att all familjens konsumtion ska gå igenom Amex alt SAS Mastercard. Min fru får inte köpa en liter mjölk utan att det ger poäng :)
Billhop används flitigt för alla räkningar, renoveringar osv.
Sedan kör jag personliga utlägg på jobbet på eget kort.
Jag har även gjort klart med ekonomi-funktionen på jobbet att när det är större utlägg som ska göras med kort så ska de gå på mitt kort. (Typ förnyelse av årskort på SJ etc. )
När familjen ska göra större inköp så säger jag till att jag gärna betalar deras faktura med mitt kort och att de får swisha mig, tex när föräldrarna byter tak på huset.

Smart, procentsatsen extra för fakturabetalningen med AMEX genom tredjepartslösning blir isåfall en väldigt liten kostnad per poäng för dig.

EK
 

Andreas.Net

Medlem
Köp Coop presentkort med amex, du får amex poäng när presentkortet köps.
Använd ditt presentkort som betalmedel på Coop, du får Coop poäng när du betalar med presentkortet.
Varför köra omväg via presentkort, det är väl bättre att bara betala med Amexkortet på Coop, blir ju samma effekt, dvs EB poäng + Coop poäng.
 

Matore

Medlem
Varför köra omväg via presentkort, det är väl bättre att bara betala med Amexkortet på Coop, blir ju samma effekt, dvs EB poäng + Coop poäng.
För att man vill ha spend nu för att trigga voucher. Jag köper presentkort för ca 60.000 på Coop i feb så räcker det hela året och jag får vouchern redan i feb :)
 

011430121

Medlem
Ok, då fattar jag.
Min erfarenhet är dock att jag får fler vouchers än vad jag hinner använda, i dagsläget blir det 2 vouchers per år, men jag använder nog bara i snitt 1 per år.
Oj, det skall man tala tyst om, det är väl på gränsen till straffbart?

Själv betalar jag de första dagarna i januari avgiften för lägenheter och garaget för hela året.
Betalar en del konferenser på jobbet.
 
Toppen