Senaste nytt

Hur får ni upp spenden på amex?

Matore

Medlem
Vill boka min 241 så tidigt på året som möjligt men min spend har inte riktigt samma takt. Söker lite tips på hur man kan göra för att öka spenden.

Jag köper en del presentkort på Coop Ica bensin systembolag etc för att på så sätt tidigt ackumulera mina kostnader som jag ändå kommer att ha. Och tvingar på morsan ett och annat presentkort på Ica.:)
Billhop etc ger mig inte mycket för mig.

Vad har ni andra för kreativa tips på att få upp spenden?
 

ante888

Medlem
Du har redan nosat på billhop ser jag, använt på rätt sätt kanske det finns ett värde i att använda det, t.ex. om man på slutet av året på något sätt toppar upp spenden så man når sin 2-4-1.
Om du har möjlighet, ta jobbrelaterade utlägg på kortet, t.ex. representation, hotellrum, inventarier osv.

När jag började hänga här fattade jag inte hur folk kunde komma upp i 150tkr på ett år, men med lite planering så lyckades jag. Nyckeln är väl att fortfarande hålla sig till sin budget, trots att man har ett kort som uppmuntrar att man spenderar pengar.
 

M.K

Medlem
@Matore Analysera om du har några stora utgifter i dagens läge som inte betalas med Amex? Åtgärda sedan detta genom att byta leverantör eller få dem fakturerade för möjlighet till betalo. Inköp av Paygoo kort är ett annat alternativ för 2k spend där inte Amex godtas, men innebär också en liten kostnad på knappa 2%.
 
Last edited:

Patrik

Medlem
Sträva efter att betala _allt_ med amex, sucka uppgivet i affärer som inte tar amex och man måste sträcka sig efter sitt mastercard. Välj butiker utifrån om de tar amex eller inte. Och förstås unna dig dyra prylar, möbler, god mat o.s.v.

Sen har man amex vouchers i drivor, som man ändå aldrig lyckas nyttja! :) (har personligen mer glädje av flypremium, men prioriterar förstås att använda amex för poängen)
 
Toppen