Senaste nytt

Erfarenhet av Sixt Miami

JAW

Medlem
Brukar använda Sunpass, mest för att det är bekvämt. Oftast hamnar det på ca 30-50 USD för två veckor. Då ingår en tor Miami-Tampa, några dagar i Tampa och någon dag i Miami.
 

ARN-MIA

Medlem
Någon som kan slänga lite ljus på valet mellan Sixt och Avis på MIA? Jag har Sixt Platinum och Avis PC om det avgör till någons fördel. Barnstol kommer att bokas och SunPass Portable kommer förmodligen att användas.

Tittar jag på deras svenska bokningssidor så verkar Avis 20% dyrare på en standard-SUV (hoppas/räknar med upgrade oavsett bolag). Stör mig lite på att Avis envisas med att dölja bokningsklass. Sixt är väldigt öppna med om det är SFAR eller något annat man egentligen bokar.

Sixt är som regel någon dollar dyrare per dag men alltid värt det i mina ögon. Sixt Platinum tar bort extra förare och milage restriction om man frågar efter det. Jag skulle inte ta SunPass via biluthyrare utan du köper ett klistermärke hos närmaste Publix (supermarket). Barnstol får du skicka med gratis från Sverige om du vill slippa den kostnaden. Alternativt om ni har större barn kan jag tipsa om Trunki BoostApak Bältesstol & Ryggsäck.
 

MrRob

Medlem
Det lutar åt Sixt mest för att det känns klarare vilken bokningsklass som gäller samt att de är lite billigare. Att det troligtvis blir en Mercedes istället för en amerikansk SUV spelar inte så stor roll. En extra förare hoppas jag att kunna förhandla mig till på plats men det är ingen deal breaker.
 

MrRob

Medlem

På Avis hemsida står det "Mellan" och det skiljer 400:- i pris men vad bokar jag för i Acriss-kod? Är det en SFAR, LFAR eller något annat? Står säkert om jag går vidare med bokningen men Sixt är väldigt öppna med det direkt i sina sökträffar.
 

Attachments

  • Sixt.jpg
    Sixt.jpg
    32,3 KB · Visningar: 266
  • Avis.jpg
    Avis.jpg
    45,9 KB · Visningar: 241

Homer

Medlem
På Avis hemsida står det "Mellan" och det skiljer 400:- i pris men vad bokar jag för i Acriss-kod? Är det en SFAR, LFAR eller något annat? Står säkert om jag går vidare med bokningen men Sixt är väldigt öppna med det direkt i sina sökträffar.

På svenska är ju allt mellan, men koden för bilgruppen visas ju hur tydligt som helst redan på första sidan,
Ford Escape är F klass och Chevrolet Traverse S
Klickar man på detaljer får man fram samma som står här för respektive marknad Fleet | Avis Car Hire Greece

Avis.jpg




Avis.jpg




vill man nödvändigtvis veta hur deras bokstavskoder översätts till Acriss leta reda på en fleet guides, den här är dock gammal

Avis2.jpg
 

MrRob

Medlem
På svenska är ju allt mellan, men koden för bilgruppen visas ju hur tydligt som helst redan på första sidan,
Ford Escape är F klass och Chevrolet Traverse S
Klickar man på detaljer får man fram samma som står här för respektive marknad Fleet | Avis Car Hire Greece

Visa bifogad bild 107280



Visa bifogad bild 107280



vill man nödvändigtvis veta hur deras bokstavskoder översätts till Acriss leta reda på en fleet guides, den här är dock gammal

Visa bifogad bild 107282

Ja, Avis bilgrupp får jag fram om jag tycker på "Specifikationer" men utan att leta upp vad bilgruppen innebär hos Avis så säger den mig inte så mycket varken hos Avis eller jämfört med andra uthyrare. Hade sidan däremot visat Acriss-standard så vet jag vad t.ex. SFAR är. Man har ju en standard av en anledning: det ligger lite i dess natur med att just ha en standard :)
 

ARN-MIA

Medlem
Vad menar du med detta?
Hyrbilsföretagen tar ut en avgift för deras transpondrar som är 3-6 dollar per dygn eller 5 dollar för varje tull du kör igenom. Detta slipper du genom att ha en egen transponder som numera är ett litet klistermärke som kostar 5 dollar. När du har köpt det går du in på hemsidan och registrerar ditt kreditkort. Inte bara får du bra koll på dina egna tullar, utan du slipper deras extra kostnader. Se inköpsställen på sunpass.com
 

Bridgeman

Medlem
Hyrbilsföretagen tar ut en avgift för deras transpondrar som är 3-6 dollar per dygn eller 5 dollar för varje tull du kör igenom. Detta slipper du genom att ha en egen transponder som numera är ett litet klistermärke som kostar 5 dollar. När du har köpt det går du in på hemsidan och registrerar ditt kreditkort. Inte bara får du bra koll på dina egna tullar, utan du slipper deras extra kostnader. Se inköpsställen på sunpass.com

Sixt tar ut drygt 60 kr dygnet för Sunpass oavsett om du kör genom tullar eller inte. Ordnar eget, besöker första Publix jag ser.
 
Toppen