Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Vi hade planerat en långweekend i Venedig nu i påsk. Bokade med Lufthansa. Jag ser på Lufthansas hemsida att man kan boka om gratis till ett annat datum, vilket ju är bra. Samtidigt finns chansen att Lufthansa helt ställer in flighten och då får jag väl pengarna tillbaka !? Hur skulle ni göra? Boka om eller vänta och chansa på att Lufthansa ställer in?

Ifall jag inte skulle vilja åka vid ett senare tillfälle så skulle jag vänta..
 
Har en bokning med SAS i april CDG-ARN som jag vill avboka för att resten av den resan ställts in (rundtur i Asien). Pratade med SAS nu och dom erbjuder inte fri avbokning i april ännu. Kunde bara få tillbaka skatter. Jag är fine med det och väntar och ser vad som händer med corona och SAS-strejk istället.
 

011430121

Medlem
OS318 idag mellan ARN-VIE var vi 80pax ombord, värdinnan sa att det var bra beläggning mot vad det har varit de senaste dagarna, vissa dagar har vi bara haft 20 passagerare på några avgångar sa hon.
Kabin personalen hade plasthandskar under hela serveringen, 1pax hade munskydd.
 

Resenären

Medlem
För ett par veckor sedan bokade jag ett hotellrum i mondäna Gstaad i Schweiz. Nu blev jag avbokad av hotellet då de förkortat sin vintersäsong med en vecka, pga flertalet Corona-relaterade avbokningar.
 

Senator

Moderator
För ett par veckor sedan bokade jag ett hotellrum i mondäna Gstaad i Schweiz. Nu blev jag avbokad av hotellet då de förkortat sin vintersäsong med en vecka, pga flertalet Corona-relaterade avbokningar.

Vad är nu deras säsongsavslutning? Vi har bokat ARN-ZRH-ZRH över påsk utan bekräftade planer. Tittade på Davos, St Moritz och Gstaad som möjliga destinationer.
 

Resenären

Medlem
Vad är nu deras säsongsavslutning
Det hotell jag kikade på stänger för vintersäsong den 22 mars. Det var som sagt bokningsläget som avgjorde den saken.
Jag är inte där för snöns skull, så jag kan inte svara på hur snötillgången är.
Denna bild, från idag visar Châteu- ď Oex:
Screenshot_20200307-141121.png
 

lilly k

Medlem
Eftersom Lufthansa erbjuder ombokning så tänkte jag nappa på det erbjudandet. Tror ni man måste ringa för det? När jag går in på min bokning på hemsidan så hittar jag ingen Renoir utan bara cancel/refund. Vad är det jag missar här?
 
Toppen